2019. december 11., szerda

UJ HONLAP BANNER 250 100

e62A kategóriájában világelső FINN AVANT rengeteget invesztál rakodói fejlesztésébe, új modellek piacra dobásába. Újdonságaikat mutatja be magyarországi képviselete, a Verbis Kft.

A világszerte egyre növekvő érdeklődés miatt ma már évente 6500 gépet gyárt az Avant. A gyár területeinek szomszédságában felvásárolták a volt Pilkington üveggyár egy részét, hogy a nagyobb gyártási kapacitáshoz legyen elég üzemi terület.

Modellváltás

A 420-as modellt a 423-as váltja, a különbség az erősebb Kubota motorból adódik, mely 23 LE-re növekedett. Ugyanez a motorcsere ment végbe az 520 modellnél is, mely ezután 523-as néven szerepel. Megjelent az 530-as modell, mely az 528-as kétsebességes változata.

A leginnovatívabb és a legújabb fejlesztés az E6. Az AVANT E6 elektromos hajtású univerzális rakodó egyedülálló a kategóriájában Li-Ion ak kumulátor technológiájának köszönhetően.

640-4Teljesen elektromos hajtású, gondozásmentes, Li-Ion akkumulátortechnológiájának köszönhetően károsanyag-kibocsátása 0, zajszintje és üzemeltetési költsége alacsony. Háromfázisú gyorstöltőjével akár 1 óra alatt feltölthető az akkumulátora. Üzemideje egy töltéssel 4–6 üzemóra terheléstől függően. Az Avant E6 Li-Ion techológiájának köszönhetően már folyamatosan használható tartós üzemben is.

Ebédszünetben, egyórás gyorstöltés után a délután folyamán is tovább használható a gép, amely így már egy teljes napot képes akár nehéz körülmények között is dolgozni. A gép megtartotta hidrosztatikus hajtásának minden előnyét is, amely a korábbi dízelmodelleket olyan jól használhatóvá tette.

Két villanymotort építettek be, az elsődleges 7,2 kW-os teljesítményű a járószerkezet hajtását biztosítja, még a másodlagos 2 kW-os a gémmozgásokat és a külső hidraulikát hajtja. Beépített akkumulátortöltővel rendelkezik, mely 220 V-ról működik. Az AVANT E6 új innovatív technológiájának köszönhetően beltéri és kültéri használatra egyaránt megfelel a jövő környezetvédelmi követelményeinek, miközben megtartotta a korábbi modellek multifunkcionalitását, tartósságát és megbízhatóságát.

A legjelentősebb fejlesztések

A legjelentősebb fejlesztés mindenképpen a hidraulika-rendszer újragondolása, amely az Optidrive™ nevet kapta. Az Avant derékcsuklós rakodóinak hajtásrendszere változtatható térfogatáramú szivattyúból, 4 db hajtó hidromotorból és jó néhány szelepből áll, amelyeket hidraulikatömlők és csatlakozóelemek kötnek össze. Az Avant által használt rendszerben mechanikus tengelyek helyett egy-egy külön hidromotor hajtja a 4 kereket. Az Avant volt az első gyártó, amely ilyen hajtásrendszert tervezett és épített kompakt rakodóba. Ez a rendszer nagyon hatékonynak bizonyult, komoly tolóerő mellett is lehetővé tette a kompakt gépkialakítást, valamint rendkívül alacsonyan tartva a gép súlypontját, nagymértékben hozzájárult az Avant gépek legendás stabilitásához.

Az Avant folyamatos kutató-fejlesztő tevékenysége eredményeként most innovatív módon újragondolta a hajtásrendszert.

640-1A rendszerben nagy sebességgel áramló hidraulikaolaj a rendszer elemein (tömlők, csatlakozók, hidromotorok és szelepek) áthaladva felmelegszik azok ellenállása miatt. Minél több tömlőt és csatlakozóelemet tartalmaz a rendszer, annál gyorsabban melegszik fel az olaj, ami azt jelenti, hogy a rendszerben generálódó hulladékhő elvezetésére a motor teljesítményéből kell "pocsékolni". Ez magasabb üzemanyag-fogyasztást is okoz, és csökkenti a munkafeladat elvégzéséhez rendelkezésre álló motorerőt.

Az Optidrive™ közel 1,5 kW-al csökkenti a teljesítményveszteséget a rendszerben, ami nagyjából a hajtásrendszer teljes teljesítményének 10%-a. Ezzel biztosítja, hogy alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és kevesebb hulladékhő-termelés mellett több motorerő jut az elvégzendő munkafeladatra.

A hajtásrendszer négy hajtó kerékmotorja belső öblítőrendszerrel hűti magát munkavégzés közben. Erre a belső hűtésre leginkább olyankor van szükség, amikor a géppel nagyobb távolságokat tesznek meg forszírozott sebesség mellett. A rendszerben az öblítőolaj mennyisége az ötszöröse a régihez képest, ezzel jóval hatékonyabb hűtést biztosítva a hajtásrendszernek.

A csatlakozó idomok számát radikálisan csökkentették. A rendszer megközelítőleg 30 idommal kevesebbet (–60%) használ a régi rendszerhez képest. Az új rendszerben jóval kevesebb 90°-os és T-idom található, amelyek használata a legkevésbé optimális a hidraulikus folyadékáram szempontjából.

Az Optidrive™ a Parker új, EO3 elnevezésű csatlakozóidom-rendszerét használja minden magas nyomású tömlőhöz és csatlakozáshoz.

Tovább növekedett az újabb fejlesztésű adapterek száma, mely adapterek még szélesebb körben használhatóvá teszik az Avant univerzális rakodógépeit.

 

www.verbis.hu

 

 

Keresés