A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. eredményt hirdetett a 445. sz. Kecskemét északi elkerülő út 5. sz. főút - 44. sz. főút között szakasz építésének közbeszerzési kiviteli eljárása kapcsán. Az új nyomvonalon épülő 2x1 sávos szakasz építése 2013 őszén elkezdődik, várhatóan 2015 nyarára már használhatják a közlekedők.
A 10,3 km hosszú elkerülőn 7 db csomópont, melyből 2 db külön-szintű, 3 db körforgalom, 2 db hagyományos balra felállósávos csomópont, 3 db felüljáró, 2 db aluljáró és 1 vadfelüljáró épül. A fejlesztés két ütemben valósul meg: 5,2 km hosszan a 441. sz. főút (Nagykőrösi út) – 5. sz. főút között, illetve 5,1 km hosszan a 44. sz. főút (Békéscsabai u.) – 441. sz. főút között.
A 44. sz. főúton a Mészöly Gyula úti jelzőlámpás csomópontot körforgalomra építik át, majd - a régi Békéscsabai u. körforgalomban történő keresztezésével halad tovább, és a Kafka Margit utcát szintbeni csomóponttal keresztezi - a 441. sz. főút feletti részt egy körforgalommal kombinált különszintű csomópontban éri el. A Cegléd-Szegedi vasútvonal felett – majd a Talfája köz alatt – Vacsi köznél szintbeni csomóponttal keresztez, és a Hegedüs köz alatt elhaladva éri el az 5. sz. főút különszintű csomópontot új nyomvonalon, 2x1 sávos útszakaszként. Az elkerülő összesen 9,2 km hosszúságban párhuzamos és keresztező szervizút hálózat kiépítéssel és kerékpárút korrekcióval épül meg.
A keddi sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a beruházás során kiemelt figyelmet fordítanak a környezetvédelemre: 1 km hosszan vadvédő kerítést, 2,5 km hosszan zajvédő falat létesítenek, valamint 125.000 db fát ültetnek és 16.900 m2-en erdősítenek.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: „Az elkerülő megépítésével az 5. sz. és a 44. sz. főút tranzitforgalma jelentősen csökkenni fog, javul a közlekedés biztonsága, mérséklődnek a környezeti ártalmak. A NIF Zrt.-nél jelenleg folynak a Kecskemét térségi elérhetőségét javító további fejlesztések előkészületei. Forrás rendelkezésre állása esetén 2014-ben megkezdődhet az 54. sz főút M5-5. sz. főút négy-sávosítása, majd 2015-ben az 52. sz. főút bevezető szakaszának és a Nagykörút (a Bethlen krt.-n és a Kurucz krt. hiányzó), illetve a 441. sz. (Nagykőrösi út) bevezető szakaszának 4 sávosra építése. Ezen felül a 445. sz. főút meghosszabbításával a Hetényi elkerülő kialakítása is megvalósulhat."
A Kecskemét északi elkerülő kivitelezési közbeszerzési eljárására két pályázat érkezett. A nyertes az összességében a legolcsóbb ajánlatot adó, Duna Aszfalt Kft., a szerződés összege nettó 13.595.146.613 forint. A másik érvényes ajánlatot a Colas Hungária Zrt. nyújtotta be, ajánlatának összege 13.793.005.800 forint volt. Az építést a Duna Aszfalt Kft. az ősz folyamán megkezdi.
Az Új Széchenyi Terv, Közlekedés Operatív Program keretében uniós forrás segítségével megépülő Kecskemét északi elkerülő várhatóan 2015 nyarára elkészül.
Forrás: NIF