2024. október 15., kedd

UJ HONLAP BANNER 250 100

Az M0 déli szektorának bővítése az elmúlt évek legnagyobb horderejű közúti beruházása. Az M0 déli szakasza Magyarország legnagyobb igénybevételnek kitett gyorsforgalmi útja, a régió második legforgalmasabb autóútján forgalmi sávonként mintegy 25 ezer jármű halad át naponta. Áteresztőképességének növelése a rendszeres torlódások, gyakori balesetek miatt régóta időszerű volt. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában zajló bővítés célja, hogy gyorsabbá, biztonságosabbá váljon a közlekedés, és a forgalmi akadályok miatt vagy balesetek bekövetkeztekor kialakuló torlódások megelőzhetők legyenek.

A tavaly befejeződött korszerűsítés során az M0, az M7 és M5 autópályák között, több mint 27 kilométeren mindkét irányban három forgalmi sávossá vált, egy-egy leállósávval. Az átadás óta eltelt hónapok tapasztalatai alapján leszögezhetjük, hogy a bővítés véget vetett a mindennapos forgalmi dugóknak, a balesetek számottevő csökkenése mellett, az eljutási idők is lényegesen mérséklődtek.

A bővítés egy rövid szakaszon, 2,7 km hosszan idén májusban folytatódik az M7-M1 között. A meglévő 2x2 sávos autóút forgalmának folyamatos fenntartása mellett, a bal pálya kiépítésével 2x3 sávot és egy leálló sávot alakítanak ki. A beruházás 2015 őszére fejeződik be, ekkortól az M3-as irányába 3 forgalmi sáv+leálló sávot, illetve Győr irányba szintén 3 forgalmi+leállósávot használhatnak az autósok. A munkálatok nyáron humuszleszedéssel, töltésépítéssel megkezdődhetnek. A nyár folyamán a munkaterület mellett haladó forgalmat korlátozások érinthetik. A projekt keretében a bal pálya befejezését követően a jobb pályát is újraaszfaltozzák.

Az M0 déli szektorának betonburkolata Magyarországon korábban még nem alkalmazott technológiával épült, amely nagyobb teherbírása miatt a legalkalmasabb a jelentős kamionforgalom viselésére, felületképzése révén a járművek okozta zajhatás is alacsonyabb. Az M0-s körgyűrű kiépítésének szinte egész Budapestre kedvező hatása van, hiszen a belső utakon már nem dübörögnek a nehézgépjárművek, így jelentősen lecsökkent a Hungária körút zajterhelése is.

A projekt az Új Széchenyi Terv forrásaiból, az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósult meg. A kivitelezésre kiírt közbeszerzésre két ajánlat érkezett, a pályázók közül a legalacsonyabb árat adó BETONÚTÉPÍTŐ Zrt. végzi el a fejlesztést, nettó 6.074.631.044 forintért.

Forrás: NIF

 

Eseménynaptár

Október 2024
H K Sz Cs P Szo V
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Keresés

banner kne 180 240

mehi-banner-media 120x240

Partnereink

EVOSZ-logo

measzlogo fb

 

 

logo rigips-w 

proidea-logo-fb

VarepitoPalyazat logo-web

 

 

bme logo-kicsi

 

Ybl-logo-kicsi

  mapasz-logo-web

 

zeosz-logo-webebsz logo 2

 

 

 HuGBC LOGO kicsi

 

TEGY-web

 Burkolattechnika-egyesulet-logo-web

 Hazicincer logo

    Kivet-logo-web

 

 

 

 

Construmalogo-web

  emsz-logo-web180

mti hirfelhasznalo

 

dimag logofinal-web

 
 
 observer logo-web