A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a kivitelezői közbeszerzési ajánlati eljárást a Budapest III. kerület Bécsi út – Budapest-Esztergom vasútvonal szintbeli keresztezés kiváltására, a Bécsi út és az Ürömi kereszteződés között a 10. sz. főút fejlesztésére, valamint az Aranyvölgy utca korszerűsítésére.
A beruházás során megépítik az Északi Vasúti Duna-híd – Pilisvörösvár vonalszakasz beruházás keretén belül megépülő Pomázi úti felüljáró csatlakozó rámpáit, így a közúti forgalom a vasút felett, külön szinten lesz átvezetve a jelenlegi szintbeni útátjáró helyett Óbuda vasútállomás mellett. A hidat várhatóan jövő tavasszal használhatják majd az autósok.
A modern közlekedés érdekében közel 2 km hosszan új 2x1 forgalmi sávos nyomvonalra helyezik át a 10. sz. főutat az Ürömi úti csomóponttól a Kocsis Sándor utcáig, a Virágosnyereg utca bekötik az új 10. számú útba. A Kocsis Sándor utca és a Pomázi út között az Aranyvölgy utcában 2x1 forgalmi sávos utat, külön gyalogos járdát és kerékpárutat alakítanak ki.
Az új nyomvonalon létesülő 10. sz. főút alatt kerékpáros és gyalogos aluljárót építenek a Solymár köz vonalában, mely biztonságos megközelítést ad Solymárvölgy és a vasút Üröm megállóhelye között. A 10-es számú főút felüljárón fogja keresztezni a vasútvonalat Üröm megállóhely mellett, aminek következtében a Bécsi út átjáró megszüntethető. Az új felüljárónak köszönhetően a közúti közlekedés gyorsul, a szintbeni kereszteződésből eredő balesetveszély pedig megszűnik.
Az Új Széchenyi Terv keretében uniós forrás segítségével az óbudai közlekedést modernizáló projekt várhatóan 2015 őszén ér véget, amivel megszűnik a 10. sz. főút meglévő szakaszát terhelő átmenő forgalom, gyorsul a közlekedés az új nyomvonalnak köszönhetően, a gyalogos, kerékpáros közlekedés pedig biztonságosabb lesz.
Eredményes közbeszerzési eljárást követően és forrás rendelkezésre állása esetén, a harmadik negyedévben elkezdődhet a kivitelezés.
Forrás: NIF Zrt.