Miközben egy magyar cég fejlesztésével épül az első magyarországi okos társasház, az OTP Business Társasházi Pályázatán egymillió forintot nyert egy szegedi társasház – utólagos „okosításra".
Egy hazai startup cég fejlesztései nyomán már épül az első „okos" otthonokból álló társasház, nemrég kezdődött az 54 lakásos Budapesti épület kábelezése. Komplex számítógépes rendszer működteti majd a lakások fűtési és hűtési rendszerét, világítását, árnyékolását, a biztonsági rendszereket, de még az audiovizuális eszközöket is. A fejlesztés tehát képes egyetlen közös platformon kezelni több teljesen külön álló rendszert. Például ha a kaputelefonon csöngetnek, a mobilon meg lehet nézni ki az, és be is lehet engedni.
47.000 db PREFA alumínium homlokzatburkoló rombusz, négy egymáshoz passzoló színben úgy elhelyezve, hogy az a klasszikus lakóépületet joggal emeli Grenoble új építésű negyedének látványosságává. Mára a környék építészeti „kultuszobjektumává" vált Èdouard François, a neves francia tervező „kígyóháznak" nevezett épülete.
A híres francia építész, Èdouard François építészirodája többek között azzal vált híressé, hogy 20 évvel ezelőtt jelentős részt vállalt a párizsi Pompidou Center építésében. A cég, amely egyaránt közismert a fenntarthatósággal szembeni elkötelezettségéről, excentrikus építészeti látásmódjáról, valamint játékos homlokzatairól, éppen idén ünnepli működésének 30 éves évfordulóját.
Folyamatosan nő a munkahelyi balesetek száma – 2018 első negyedévében például nem kevesebb, mint 10 391 alkalommal kellett orvost vagy mentőt riasztani a munkahelyeken. A problémák komoly hányadáért igazoltan a veszélyes eszközök felelősek. Ezek köre jogilag nem egészen egyértelmű, de az üzemeltetői tapasztalatok alapján az állványrendszerek, különösen, ha közöttük targoncák mozognak, mindenképp ide kell, hogy tartozzanak. Míg Németországban kötelező elvégezni ezek ellenőrzését, nálunk nem világos, hogy a vonatkozó törvény kiterjed-e rájuk, ugyanakkor egy sérült állvány akár életveszélyes lehet.
A Zenit Logisztikai Eszközök Kereskedőháza Kft. ügyvezetője szerint ez a bizonytalan szabályozás nemhogy a logisztikai ügymenetet és az üzleti tevékenységet, de a munkavállalók életét is veszélyezteti. Egy létező, és mindeddig szőnyeg alá söpört problémáról van szó – szögezte le Szomor László. Ma gyakorlatilag az üzemeltetők döntik el, felépített állványrendszereik kellően biztonságosak-e, és tapasztalataink szerint sajnos gyakran „tévednek". Van ugyan jogszabály (1993. évi XCIII. törvény a munkavédelemről), amelyet fontos lenne alkalmazni erre a területre is, de aki keres, az állványok tekintetében túl könnyen talál kibúvót alóla, és sajnos sokan dugják homokba a fejüket, azt gondolva, hogy a tragédiák mindig máshol történnek.
A 86. EUROCONSTRUCT Konferenciát a szervezet francia tagintézete rendezte Párizsban, melynek legfontosabb megállapításait gyűjtötték össze a Buildecon munkatársai ebben a cikkben. Az EUROCONSTRUCT legfrissebb, a 19 európai tagország építési piacára vonatkozó részletes előrejelzése elérhető és megrendelhető a Buildecon-tól.
AZ EUROCONSTRUCT ÉPÍTÉSI PIACÁNAK ALAKULÁSA 2021-IG
Évek óta először 2017-ben rekord méretű volt az európai építési piac értékének növekedése (4,1%). 2018-ban az építési piac várhatóan 2,8%-os növekedésre számíthat, mely növekedés az előrejelzési időszakban (2019-2021) átlagosan évi 1,6%-ra lassul majd le (változatlan áron). Rövid távon a fogyasztói bizalmi index 2018-ban éri majd el csúcspontját, mely ösztönzi az új lakásépítéseket. A 2021-es építési piac volumene azonban 15%-kal még így is elmaradhat a 2007-es szinttől a 19 EUROCONSTRUCT országra vonatkozóan. Abban az esetben viszont ha az ír, spanyol és portugál piacok nélkül vizsgáljuk a teljesítményt, akkor már elérné a 2007-es szintet.
Az új budafoki kocsiszín épületének elkészültével új időszámítás is kezdődik, ahol a funkcionalitás találkozik az átgondolt építészettel, a hagyomány pedig a modernitással. A több mint egy évszázaddal az utolsó budapesti kocsiszín megépítése után létrehozott épület tetőfedése a PREFA alumínium lemezeivel készült. A nem mindennapi „közlekedésisárga" színt a budapesti villamosok színe és formája ihlette. Takács Ákos építész szó szerint új színt vitt a környékre a Budapest délnyugati városrészében épült villamos kocsiszínnel.
A budapesti villamosok korszerűsítésével az új szerelvények hossza a régiek többszöröse lett, de talán nem is sejtette senki, hogy ez a tény hamarosan egy teljes városrészt ébreszt fel csipkerózsika álmából.
További cikkeink...
- Sikeres konzultáció az adó-visszatérítésről
- OTP Lakóingatlan Értéktérkép 2018/2: Lakáspiac: nincs új a nap alatt - még mindig nem látszik a hegymenet vége
- Korszakváltás az épületenergetikában! - Számos hasznos tanulsággal zárult a MEHI energiahatékonysági képzéssorozata
- Kültéri munkavégzés kompromisszumok nélkül
- Rangos szakmai elismerés: főszerkesztőnk, Máté Klára Ezüst Ácsceruza díjat kapott
- Betonba öntött extravagancia
- A Futureal eladja a Corvin Irodákat az OTP Csoportnak
- bauma 2019 sajtótájékoztató
- 2020 után épületenergetika újratervezve
- KSH: 2018 III. negyedévében 22%-kal nőttek a beruházások