A munkaterület átadásával megkezdődött a Budapest és Esztergom közötti 53 kilométeres vasúti vonalszakasz átfogó korszerűsítése az Új Széchenyi Terv forrásaiból.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által elsőként megindított beruházásban a Piliscsaba – Esztergom vonalszakaszon, mintegy 33 kilométeren újítják fel a vasúti pályát 2013 nyaráig. Pilisvörösvár és Piliscsaba között két kilométer hosszban a vonatok megállás nélküli kikerülését lehetővé tevő kétvágányú szakasz épül a jövő év végéig. A mintegy 20 milliárd forintos fejlesztéssel a vonatok tíz perccel gyorsabban tehetik meg a Pilisvörösvár és Esztergom közötti utat.
A naponta 14 ezer utast kiszolgáló Budapest – Esztergom vonal az elővárosi vasúti közlekedés egyik legfontosabb szakasza. Az Új Széchenyi Terv forrásaiból támogatott fejlesztés első üteme teljes egészében 2014 végéig valósul meg összesen mintegy 71 milliárd forintból. A Szentendrei út és Pilisvörösvár között új, kétvágányú, akár 100 km/órás sebességre is alkalmas vasúti pálya épül majd. Számos állomáson és megállóhelyen (köztük Dorogon, Esztergomban és Esztergom-kertvárosban) új P+R parkolók és B+R kerékpártárolók létesülnek, több helyszínen megújulnak a peronok, jelentősen javulnak az átszállási lehetőségek.
Forrás: NIF