Egészség- és Munkavédelmi Napokat rendeztek május 9-24. között a Királyegyházi Cementgyárban, amelyen ez alkalommal a Magyar Autóklub is közreműködött.
A LafargeHolcim cégcsoport alapértékeinek megfelelően világszerte egész évben kiemelt figyelmet fordít munkavállalói és partnerei egészség- és munkavédelmi ismereteire, és az ehhez kapcsolódó megelőző tevékenységre. Ezt támogatva minden évben, tavasszal, külön kampány keretében több hetet szentelnek nemcsak az elméleti, hanem a gyakorlati készségek további elmélyítésére.
A Beton.hu által immáron negyedszerre kiírt pályázat egyik fontos célkitűzése, hogy megismertesse nem csak a szakmával, de a közvéleménnyel is azokat a köz- és lakóépületeket, üzemeket, telephelyeket és egyéb, kreatív megoldásokat, amelyek esetében a tervezés és a megvalósítás során a központi elem a beton volt.
Az elmúlt három év sikeres és magas színvonalú pályaművei megerősítették a tényt a szervezőkben, hogy szükség van a pályázat kiírására. A 2017-es évhez hasonlóan, idén is egységes keretben, de külön kategóriákban díjazzák a tervezők és a hallgatók beküldött műveit.
Az elérhető legmodernebb technológiával indul újra hamarosan a Váci Cementgyár, a munkálatok lassan a végéhez közelednek. A jelenlegi és a még hátralévő feladatokról, valamint az elért eredményekről, speciális technológiákról a projekt felelőse, Szilágyi Zsolt a Duna–Dráva Cement Kft. termelésvezetője számolt be.
Az utolsó helyzetjelentés a modernizáció eseményeiről 2017 júniusában volt. Mi történt azóta, milyen munkafolyamatok valósultak meg?
Az elmúlt év második félévének egyik legnagyobb előrelépése a kalcinátor torony acélszerkezetének elkészülte volt, amelybe összesen 500 tonna acélt építettünk be. Ősszel elkezdődött a bypass rendszer kiépítése, majd karácsony előtt megtörtént a kalcinátor csőszakasz felső részének telepítése a torony tetején.
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Pier B nevet viselő új utasmólóját várhatóan már 2018 nyarán birtokba vehetik az utasok. A Budapest Airport nagy volumenű, saját finanszírozású beruházásával a nem-Schengeni 2B Terminál utasforgalmi területét több, mint tízezer négyzetméterrel növeli meg. Az építkezéshez a MEVA különböző zsalurendszereit alkalmazták a felhasznált modern betontechnológia miatt.
A Budapest Airport a B utasmóló tervezésével a 6 évvel ezelőtt átadott SkyCourt csarnokot is tervező Tima Zoltán Prima Primissima díjas építészt, illetve a KÖZTI tervező csapatát, míg kivitelezésével a SkyCourtot is felépítő KÉSZ Építő Zrt-t bízta meg. Az utasmóló megvalósításának összköltsége több mint 7,8 milliárd forint.
A látszó betonszerkezetek – erkélylemezek, pillérek, lépcsők – leggyakrabban előforduló hibáit a beton elöregedése, sérülése és lepattogzása, valamint a betonacél betétek korróziója okozza. Erre a problémára a Baumit BetoSystem rendszer kínál megoldást.
A BetoSystem rendszer elsősorban az esztétikai jellegű károsodásokra nyújt megoldást, hiszen a teherhordó betonszerkezetek teljes (és a teherbírást javító) felújítását gondos tervezésnek kell megelőznie.
További cikkeink...
- Atomerőművi beton-vasbeton-feszített beton szerkezetek készítéséhez alkalmas anyagok sugárállósági vizsgálati programjának tervezete
- Egy fesztiválon a beton és a víz
- Egy fesztivál, amely nem a zenéről szól
- Bemutatkozik Budapest legvagányabb találkahelye
- Betontrendek fesztivállal
- Nem csak szakmabelieknek: ősszel újra Beton Fesztivál
- Negyed évszázada a cementipar szolgálatában
- Kihirdették a „Minden építés alapja 2015” tervezői pályázat eredményét
- BETON FESZTIVÁL 2015: Sikerrel zárult az első kreatív betonnépszerűsítő konferencia
- A Duna-Dráva Cement Kft. megvásárolja a CEMEX horvátországi, majd később magyarországi érdekeltségeit is