A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az M0 déli szektor bővítése mellett felújítja az útgyűrű régi M7-es és M6-os autópályák közötti, elhasználódott aszfaltburkolatú pályáját. A felújítás alatt nem fog csökkenni a forgalomban használható sávok száma, köszönhetően a bővítési munkálatoknak.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. eredményt hirdetett az M0 jelenleg használt, M7-es és M6-os autópályák közötti burkolatának korszerűsítésére kiírt közbeszerzési eljáráson. A 7 km hosszú, jelenleg üzemelő szakaszon a burkolat pillanatnyilag annyira rossz minőségű, hogy forgalombiztonsági és utazáskényelmi szempontból szükséges az új szakasz átadása előtt a meglévő félpálya aszfaltburkolatának teljes cseréje.
A felújítás kapcsán jelentős forgalomkorlátozásra, a forgalmi sávok számának csökkentésére nem lesz szükség. A korszerűsítés megkezdése előtt ugyanis a NIF a bővítési munkálatok előrehaladtával átad a forgalom számára új 3 sávot + leállósávval. Így az M5 autópálya irányába a közlekedés nem változik, míg az M1 autópálya felé a forgalom 3 sávon haladhat, melyet leállósáv is segít (1. ábra).
A korszerűsítés második fázisában az I. ütemben elkészült, felújított aszfaltburkolattal rendelkező sávra, valamint a szélesítés kapcsán kiépült plusz egy sávra terelik át az M5 irányába tartó forgalmat (összesen továbbra is 2 sávon halad a forgalom), míg az M1-es felé tartóknak 2 sáv + leállósáv áll rendelkezésre (2. ábra).
A régi pályaszakasz felújítását a nyílt közbeszerzési eljáráson nyertes C-M0 Konzorcium (Konzorcium vezetője: COLAS Hungária Zrt., konzorcium tagja: COLAS Út Zrt.) építi meg. A szerződéses összeg nettó: 2.974.594.678.- Ft.
A felújítással a tárgyi szakaszon a jelenlegi burkolat marását követően 7 cm új kötőréteg elhelyezése történik meg nagyságrendileg 10 300 m3, és 4 cm új kopóréteg elhelyezése nagyságrendileg 5 100 m3 mennyiségben. A beruházás kapcsán felülvizsgálnak és részben újonnan telepítenek összesen mintegy 1100 m zajvédő falat.
A kivitelezési munkálatok I. üteme várhatóan júniusban kezdődhet meg, míg a forgalom 2x3 sávon + leállósávon az M7-M6 autópályák között várhatóan 2012 őszétől indulhat meg (3. ábra).
A fejlesztés az Új Széchenyi Terv keretén belül a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében az Európai Unió támogatásával valósul meg.
Forrás: NIF