A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában 2012 ősz végén megkezdődött Makó és a román országhatár között a sztrádaépítés. A 23 km új szakasz befejezését követően már végig, autópályán haladva lehet majd kilépni az országból Nagylaknál. A munkálatok előrehaladásáról Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője tartott sajtótájékoztatót.
Az új gyorsforgalmi út kétszer két sávos autópálya-keresztmetszettel, burkolt leállósávval csatlakozik az M43 Szeged és Makó közötti szakaszához.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában tavaly ősszel megkezdődött a három részben épülő M4 autópálya kivitelezése. Közel 29 km hosszan, 2x2 sávon lehet közlekedni 2016 őszétől Abony és Fegyvernek között. A munkálatok előrehaladásáról Szalay Ferenc, Szolnok Megyei Jogú Város polgármestere és Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője tartottak sajtótájékoztatót.
Az első, 13,4 kilométeres szakaszon a főpálya humuszleszedése és töltés kialakítása van folyamatban. Megtörtént a Millér-ér feletti provizórium építése, így mentesül Szolnok az építési forgalom terhelésétől. A vállalkozó a Zagyva és Millér hidak próbacölöpözését végzi, alapozza a hídfeltöltéseket illetve elkezdte a 32. sz. főúti csomópont déli ágainak kialakítását. A 2x2 sávos és leállósávos úton 13 műtárgy, 1 db kétoldali komplex és 1 db kétoldali egyszerű autópálya-pihenő, valamint 2 csomópont és 9 különszintű keresztezés lesz.
A biztonságos 2x2 sávos, fizikai elválasztással kialakítandó elkerülő első ütemében az 5.9 km hosszú főpálya mellett 2.4 km egyéb országos, illetve 2.35 km szerviz utat építenek. A nádasladányi bekötőút különszintű csomóponttal csatlakozik az új nyomvonalhoz, amely a város felőli oldalon körforgalomban végződik. Ezt követően keresztezi a vasutat is.
Az Ősi bekötőút szintén különszintben, felüljáróval csatlakozik az új nyomvonalhoz, a Dankó P. utcánál körforgalmat létesítenek. A Péti útnál másodszor keresztezi a Székesfehérvár-Boba vasúti vonalat. Két új vasúti hidat és a 3 nagyobb közúti felüljárót emelnek, melyek 80-140 m hosszúak lesznek. Az Ősi úti tervezett felüljáró környezetében és az Ősi úton összesen 334 m hosszan, Csákányhíd dűlő környezetében az önkormányzat kérésére, valamint a zártkertek védelmére 280 m hosszan zajvédő falat létesítenek.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a kivitelezői közbeszerzési ajánlati eljárást a Budapest III. kerület Bécsi út – Budapest-Esztergom vasútvonal szintbeli keresztezés kiváltására, a Bécsi út és az Ürömi kereszteződés között a 10. sz. főút fejlesztésére, valamint az Aranyvölgy utca korszerűsítésére.
A beruházás során megépítik az Északi Vasúti Duna-híd – Pilisvörösvár vonalszakasz beruházás keretén belül megépülő Pomázi úti felüljáró csatlakozó rámpáit, így a közúti forgalom a vasút felett, külön szinten lesz átvezetve a jelenlegi szintbeni útátjáró helyett Óbuda vasútállomás mellett. A hidat várhatóan jövő tavasszal használhatják majd az autósok.
Az M0 déli szektorának bővítése az elmúlt évek legnagyobb horderejű közúti beruházása. Az M0 déli szakasza Magyarország legnagyobb igénybevételnek kitett gyorsforgalmi útja, a régió második legforgalmasabb autóútján forgalmi sávonként mintegy 25 ezer jármű halad át naponta. Áteresztőképességének növelése a rendszeres torlódások, gyakori balesetek miatt régóta időszerű volt. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában zajló bővítés célja, hogy gyorsabbá, biztonságosabbá váljon a közlekedés, és a forgalmi akadályok miatt vagy balesetek bekövetkeztekor kialakuló torlódások megelőzhetők legyenek.
A tavaly befejeződött korszerűsítés során az M0, az M7 és M5 autópályák között, több mint 27 kilométeren mindkét irányban három forgalmi sávossá vált, egy-egy leállósávval. Az átadás óta eltelt hónapok tapasztalatai alapján leszögezhetjük, hogy a bővítés véget vetett a mindennapos forgalmi dugóknak, a balesetek számottevő csökkenése mellett, az eljutási idők is lényegesen mérséklődtek.
További cikkeink...
- 620 milliós futópálya felújítás a Budapest Airportnál
- JÚLIUSTÓL MÁR 2X2 SÁVON LEHET KÖZLEKEDNI SZOMBATHELY-VÁT KÖZÖTT
- Novemberben megkezdődik az M4 autópálya építése Abony-Fegyvernek között
- Végéhez értek a Pécs-Vajszló üsszekötő út felújítási munkálatai - Hamarosan kezdődik a műszaki átadás folyamata
- Elkészült a Zemplénagárd-Nagytárkány összekötő út
- Szeptemberben kezdődik a miskolci északi elkerülő út építése
- Jövő novemberre elkészül a Szamos-Kraszna-közi árapasztó tározó
- Rengeteg még a földút Magyarországon
- A régi útvonalak is járhatók lesznek az osztrák magyar határon
- ŐSSZEL MEGKEZDŐDIK A KECSKEMÉT ÉSZAKI ELKERÜLŐ ÉPÍTÉSE