Újabb fejezettel folytatódik a Budapest Airport repülőtér fejlesztési és beruházási programja. Hétfőn reggel 8.00 órától megkezdik a 2. futópálya betonjának, pályavilágításának és elektronikus leszállító rendszereinek felújítását. Az utasok mindebből szinte semmit nem fognak érzékelni, legfeljebb annyit, hogy a széliránytól függően megnövekedhet a gépek gurulási útvonala a terminál és a futópálya között.
A Budapest Airport mintegy 620 millió forintot (2 millió eurót) költ a repülőtér két futópályájának és navigációs rendszereinek karbantartására az idén tavasszal. A határidők betartása kulcsfontosságú, hiszen minden javítási munkának be kell fejeződnie, mielőtt júniusban megkezdődik a nyári utazási csúcsidőszak.
A Szombathely-Vát közötti 9,2 km hosszú szakasz gyorsforgalmi paraméterekkel épül, a Győr és Szombathely között épülő új, 2x2 sávos gyorsforgalmi közlekedési csatorna részeként.
A gyorsforgalmi út Szombathely és Vát között 2x2 sávon, 6,2 kilométeren új nyomvonalon, 3 kilométeren pedig Szombathely-Zanat térségében melléépítéssel épül. Az új szakasz a már korábban elkészült Vát elkerülőhöz csatlakozik. A beruházás megvalósításnak fontos lépése volt a 2013. december 20-án forgalomba helyezett 8445. jelű vépi bekötő útjának különszintű keresztezése. Ezt követően elkezdődhetett a különszintű csomópont és a 2x2 sávos főpálya végleges állapotának kialakítása, azaz a csomóponti ágak kiépítése.
A 29 kilométeres autópálya három részben épül: az első az Abony és a Tisza közötti 13,4 kilométeres, a második a Tisza-hidat magába foglaló 2,3 kilométeres, a harmadik pedig a Fegyvernekig tartó mintegy 13,2 kilométeres szakasz. A 13, 4 km hosszú szakasz nyertes kivitelezője a CHSM Konzorcium (Colas Hungária Zrt. és SWIETELSKY Magyarország Kft.), a kivitelezés nettó összege 46.705.740.976 forint, a második szakasz nyertese az Acél-Híd Konzorcium, a kivitelezés összege nettó 32.590.246.347 forint, a Fegyvernekig tartó 13,2 km-es szakasz építtetője a STRABAG Általános Építő Kft., a kivitelezés nettó összege 31.500.496.581 forint.
Az Abony és a Tisza közötti 13,4 km hosszú, 2x2 sávos és leállósávos úton 13 műtárgy, 1 db kétoldali komplex és 1 db kétoldali egyszerű autópálya-pihenő, valamint 2 csomópont és 9 különszintű keresztezés lesz. A 13,4 km hosszú munkaterületből 9 km a Zagyva-Tisza folyók közé esik, itt a kivitelezőnek végig ár- és NATURA 2000-es területen kell dolgoznia, a talajviszonyok az útépítés szempontjából nagyon kedvezőtlenek. Ahhoz, hogy autópályához alkalmas, azaz megfelelő teherbíró képességű altalajt lehessen előállítani, több mint 2,2 millió m3 földmunkára van szükség, melynek kivitelezési költsége közel 12,5 milliárd forint.
Kevesebb mint öt hónapja adta át a munkaterületet a kivitelezőnek a Magyar Közút Nonprofit Zrt. a Pécs-Vajszló összekötő út 14,6 kilométeres szakaszának felújítására, augusztus 28-án pedig már a műszaki átadás folyamatába lép Baranya megye idei egyik legnagyobb és legfontosabb mellékútfelújítási projektje. Az Új Széchenyi Terv keretében összesen 1,417 milliárd forintból valósult meg a beruházás.
Az 5801 jelű Pécs-Vajszló összekötő út 14,6 kilométeres szakaszán 2013. április 2-án indultak el a kivitelezési, felújítási munkálatok. A szerződés szerint a kivitelezőnek augusztus 29-ig kellett a munkálatokat elvégeznie, hogy elkezdődhessen a műszaki átadás folyamata, amely során a projektgazda Magyar Közút Nonprofit Zrt. műszaki ellenőrei átveszik a beruházást, szükség esetén pedig pótmunkára kötelezik a kivitelezőt.
Ünnepélyes keretek között tegnap délelőtt Szijjártó Péter a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára, valamint Zdenko Trebuľa, a Kassa Megyei Önkormányzat elnöke átadták a 2,1 km hosszú útszakaszt. A két település lakosságát eddig közel 30 km hosszú kerülőút és 40 perces utazási idő választotta el egymástól. A beruházás eredményeképpen most már csupán 3 perces utazás választja el egymástól a polgárokat.
Magyar oldalon az út 2x1 sávon, a 3807. jelű összekötő útról ágazik le, kezdetben a belterületi Honvéd utca nyomvonalán, majd mezőgazdasági területek között a magyar-szlovák határ felé halad 2156,73 m hosszon. A kezdő csomóponton kívül egy földút leágazás található mind a bal, mind a jobb oldalon. Szlovák oldalon 861 m hosszan burkolaterősítést végeztek.
További cikkeink...
- Szeptemberben kezdődik a miskolci északi elkerülő út építése
- Jövő novemberre elkészül a Szamos-Kraszna-közi árapasztó tározó
- Rengeteg még a földút Magyarországon
- A régi útvonalak is járhatók lesznek az osztrák magyar határon
- ŐSSZEL MEGKEZDŐDIK A KECSKEMÉT ÉSZAKI ELKERÜLŐ ÉPÍTÉSE
- Európai színvonalúvá válhat a dél-balatoni vasúti közlekedés
- Új közbeszerzési eljárás a nagykanizsai elkerülő út építésére
- Megjelent az M86-os gyorsforgalmi út első ütemének a tenderkiírása
- Burkolaterősítés a 88. sz. főúton
- Az uniós közlekedésfejlesztési források nagyobbik részét vasútra költi Magyarország 2014 után