A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. eredményt hirdetett az M30-26.sz. főút Miskolc északi elkerülő építésének közbeszerzési kiviteli eljárása kapcsán. A részben új nyomvonalon épülő 2x1 sávos szakasz építése hamarosan elkezdődik, várhatóan 2015 késő tavaszán már használhatják a közlekedők.
A tervezett út Miskolcot észak-északkelet irányban kerüli meg, folytatódva az M30 autópálya megépült csomópontjából a Miskolc Zsigmondi utca csomópontjáig. Az új út 2x1 sávon épül meg 5 844 m hosszúságban. A szakasz tartalmaz egy 2x52 m nyílású Sajó-hidat, négy vasbeton hidat, egy Arnót körüli körgátat, egy 4500 m hosszú észak-dél irányú vízleeresztő vápát, egy gátat az M30 alatti körforgalom bevédésére valamint 4 db földút csatlakozást is.
Az eredeti határidőnek megfelelően, 2014 novemberére elkészül a Szamos-Kraszna-közi árvízszint-csökkentő víztározó; a több mint 17 milliárd forint európai uniós és hazai forrásból megvalósuló projekt helyszínbejárását szerdán tartották a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Tunyogmatolcs határában.
A víztározónál lesz az ország eddigi legnagyobb árvízvédelmi létesítménye, egy úgynevezett vízbeeresztő műtárgy is, amelynek építése során eddig 21 ezer köbméter betont és 2560 tonna betonacélt használtak fel. A Tunyogmatolcs közelében épülő rekordméretű, 118 méter széles és 278 méter hosszú szerkezeten 13, a víz beáramlását segítő pillért alakítanak ki - mondta Puskár Anett, a műtárgyat építő Közgép Zrt. kommunikációs igazgatója.
A kistelepülések egyik legnagyobb problémáját manapság a közutak állapota jelenti: Magyarországon a mintegy 170 ezer kilométernyi önkormányzati közút 73,5 százaléka ugyanis kiépítetlen, azaz burkolattal nem rendelkező földút – derül ki az OTP Lakástakarék elemzéséből. A kiépítetlen utak nagy aránya gátolhatja a települések fejlődését, azonban a beruházáshoz szükséges összeg előteremtése nagy fejtörést jelent az önkormányzatoknak, akik egyre gyakrabban vonják be a lakosságot a finanszírozásba.
Az OTP Lakástakarék tapasztalatai szerint egy ingatlanra átlagosan 250 ezer forint terhet ró egy önkormányzati útépítés, a cég mindazonáltal az önkormányzati útfelújítások fellendülésére számít az elkövetkező időszakban többek közt egy erre a célra használható új lakástakarék konstrukciónak is köszönhetően.
A jövőben az osztrák magyar határon járhatóak lesznek azok a régi útvonalak is, amelyek egykor összekötötték a két országot - közölte Kovács Ferenc, Vas megye útügyi miniszteri biztosa keddi sajtótájékoztatóján, Szombathelyen.
A közgyűlés elnöke hozzátette; a mellékúthálózat felújításával, az utak összekötésével teljes körűvé válik az a kapcsolatrendszer, amely 1945 után szűnt meg. A határon átnyúló program keretében Vas megye területén tizenhárom út felújítására lesz szükség, az ehhez szükséges összesen több mint 1 milliárd forintot uniós forrásból finanszírozzák. A megyében található többi út nagy része személyautóval jelenleg is jól járható, de az utak, hidak terhelhetősége ezeken az útvonalakon lehetetlenné teszi a nagyobb terhelésű járművek közlekedését.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. eredményt hirdetett a 445. sz. Kecskemét északi elkerülő út 5. sz. főút - 44. sz. főút között szakasz építésének közbeszerzési kiviteli eljárása kapcsán. Az új nyomvonalon épülő 2x1 sávos szakasz építése 2013 őszén elkezdődik, várhatóan 2015 nyarára már használhatják a közlekedők.
A 10,3 km hosszú elkerülőn 7 db csomópont, melyből 2 db külön-szintű, 3 db körforgalom, 2 db hagyományos balra felállósávos csomópont, 3 db felüljáró, 2 db aluljáró és 1 vadfelüljáró épül. A fejlesztés két ütemben valósul meg: 5,2 km hosszan a 441. sz. főút (Nagykőrösi út) – 5. sz. főút között, illetve 5,1 km hosszan a 44. sz. főút (Békéscsabai u.) – 441. sz. főút között.
További cikkeink...
- Európai színvonalúvá válhat a dél-balatoni vasúti közlekedés
- Új közbeszerzési eljárás a nagykanizsai elkerülő út építésére
- Megjelent az M86-os gyorsforgalmi út első ütemének a tenderkiírása
- Burkolaterősítés a 88. sz. főúton
- Az uniós közlekedésfejlesztési források nagyobbik részét vasútra költi Magyarország 2014 után
- Megkezdődtek az átépítési munkálatok a nyírszőlősi Érpatak – főcsatorna hídon
- 2013 őszén megkezdődik a 33. sz. főút korszerűsítése
- Még idén nyáron elkezdődik a miskolci elkerülő építése
- Az úttörő talajstabilizációs technológia magyar bevetésre kész
- A rekord mennyiségű csapadék jelentősen hátráltatja a kivitelezés alatt álló út- és vasútépítések ütemét