Az 1930-ban épült szerkezet nem felel meg a mai közlekedési igényeknek, ezért a híd átépítése halaszthatatlanná vált. A hídszerkezete egynyílású, felsőpályás, előre gyártott, rácsos vasbeton gerendákból álló szerkezet.
A beruházás megkezdése előtt a munkaterületen található közművezetékek átépítését is el kellett végezni, az ehhez szükséges engedélyek és megállapodások hiánya hátráltatta többek között az építés megkezdését.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a 33. sz. főút Heves és Jász-Nagykun-Szolnok megyei szakasz 11,5 tonnás burkolaterősítési kivitelezési munkáira vonatkozó közbeszerzési felhívást.
A teljes nyomvonalon 37,7 km hosszan történő 11,5 tonnás burkolatmegerősítés során korszerűsítik a tiszafüredi Tisza-hidat, Tiszafüreden belterületi csomópontot építenek.
A tervezett út Miskolcot észak-északkelet irányban kerüli meg, folytatódva az M30 autópálya megépült csomópontjából a Miskolc Zsigmondi utca csomópontjáig. Az építési szakaszon az M30 autópálya irányát csomópont nélkül folytatva négy földút csomóponttal, majd egy kétnyílású híddal a Sajó folyón át a szirmabesenyői csomópontba ér, innen majd egy egyenes szakasszal csatlakozik a Zsigmondi útba.
Az új út 2x1 sávon épül meg 5 844 m hosszúságban. A szakasz tartalmaz egy 2x52 m nyílású Sajó-hidat és egy csomópontot autópálya felüljáróval, valamint 4 db földút csatlakozást is.
Átadásra került a Magyarországon mindeddig ismeretlen, de a világ számos pontján már évek óta bizonyító talajstabilizációs technológia első hazai képviselője. Az ALLU Finland Oy. által gyártott berendezés részegységeit egy 36 tonnás LiuGong lánctalpas kotrógéphez csatlakoztatva helyezte üzembe a Best Machinery Kft.
A finn-kínai páros a Gradex Mérnöki és Szolgáltató Kft. tulajdonában kezeli majd az ingoványos talajt. A beruházás Európai Uniós támogatás segítségével valósulhatott meg.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában az ország számos pontján kivitelezés alatt vagy éppen a kivitelezés megkezdés előtt lévő út- és vasútépítési munkálatokat a rendkívül szélsőséges időjárás késlelteti. A kivitelezők a föld- és vízépítési munkákat (csatorna- és szivárgó, valamint ároképítés), töltésépítéseket a felázott talaj miatt nem tudják elvégezni.
A pályaszerkezet építésnél (aszfaltozás, betonburkolat építés), szigetelés és korrózióvédelem elkészítésénél is gondot okoz a folyamatos nagy mennyiségű csapadék.
További cikkeink...
- Kerékpárút épül Nagyvárad és Berettyóújfalu között
- KSH: 43,1 %-kal nőtt az egyéb építmények építésére vonatkozó szerződéskötések száma
- Víznyomás ellen szigetelt vasbeton-szerkezetek a Penetron® rendszerrel
- Ajánlati felhívás a kecskeméti északi elkerülő út építésére
- 150 milliárd forint értékben indulnak infrastruktúra fejlesztések
- Európai Uniós forrásból újulhat meg a Püspökladány – Debrecen vasútvonal
- Megkezdődnek az Esztergom - M1 autópálya közötti közúti kapcsolat kiépítésének előkészületi munkálatai
- Év végére elkészülhet a Rédics-Göntérháza összekötő út építése
- 250 KILOMÉTER ÚJ CSATORNÁT ADTAK ÁT BÉKÉSCSABÁN
- Mégis elsőbbséget élvezhet az észak-erdélyi autópálya megépítése