A 35 kilométer hosszú, nemzetközi kerékpárút a két határmenti város önkormányzatának közös projektje.
A munkálatokat a magyar fél elkezdte – jelentette be a nagyváradi városháza. A kerékpárút egy év alatt fog elkészülni.
„Az építőipari vállalkozások 2013. január végi szerződésállományának volumene 19,0%-kal meghaladta az egy évvel korábbit. .... az egyéb építményeké 43,1%-kal magasabb volt, mint 2012. januárban. Az emelkedés elsősorban a még 2012-ben közlekedési infrastruktúra fejlesztésére és közműépítésre kötött nagy értékű szerződések következménye."
A vasút- és útfelújítások tárgyában megkötött szerződések mennyiségi növekedésének az egyik fő oka, hogy a NIF Zrt. a közlekedési támogatásokra vonatkozó uniós források lehívását tekintve a korábban tervezett ütemhez képest jobban áll, hiszen az összesen közel 2000 milliárd forintos keretből 1400 milliárd forint összegű fejlesztés már előkészítés vagy kivitelezés alatt áll.
A „fehér kád" egy beton szerkezet, amely nagy hidrosztatikai nyomással szemben is vízhatlan, porszáraz belső felületű mégpedig a beton belső szerkezetének köszönhetően. A rendszer jelentős előnyökkel bír a hagyományos víznyomás elleni, vízhatlanságot biztosító szigetelési eljárásokkal szemben.
A Penetron Fehér Kád kitűnik egyszerűsége, önjavító képessége miatt, illetve azzal, hogy megengedi a hagyományos (nem különleges minőségű) beton használatát.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a 445. sz Kecskemét északi elkerülő út 5. sz. főút - 44. sz. főút között szakasz építésének közbeszerzési ajánlati eljárását (Közbeszerzési Értesítő 2013/29 számában jelent meg).
A beruházás során 2x1 sávon, 10,3 km hosszan új nyomvonalon 2 db különszintű csomópont, 3 db körforgalom, 5 db híd és 1 vadfelüljáró épül.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tavasszal egy gyorsforgalmi, hat közút- és egy vasútfejlesztési projekt kivitelezésére szóló közbeszerzési eljárás kiírását hirdeti meg. Eredményes közbeszerzési eljárást követően az építés minden projekt esetében még idén megkezdődik.
A beruházások az Új Széchenyi Terv keretében 85%-os uniós és 15 %-os hazai forrás segítségével valósulnak meg.
További cikkeink...
- Európai Uniós forrásból újulhat meg a Püspökladány – Debrecen vasútvonal
- Megkezdődnek az Esztergom - M1 autópálya közötti közúti kapcsolat kiépítésének előkészületi munkálatai
- Év végére elkészülhet a Rédics-Göntérháza összekötő út építése
- 250 KILOMÉTER ÚJ CSATORNÁT ADTAK ÁT BÉKÉSCSABÁN
- Mégis elsőbbséget élvezhet az észak-erdélyi autópálya megépítése
- 2015. I. félév végére gyorsforgalmi úttá válik a Győr - Csorna közötti szakasz
- Elkészült a Lullát Balatonendréddel összekötő útszakasz
- Megjelent az M30-26. sz. főút Miskolc északi elkerülő II. ütem tervezésére, engedélyezésére és kivitelezésére szóló közbeszerzési kiírás
- A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleménye a KSH 2012.10.15-én kiadott gyorstájékoztatójára
- 2013-ban folytatódhat az M3-as autópálya építése Vásárosnaményig