Egyszerre készült el az M43 autópálya Makó – országhatár szakasza és a határ túloldalán az A1 Aradig tartó folytatása. A pályaszakaszok átadása után Budapesttől egészen Temesvárig autópályán lehet eljutni. A teljes M43 kiépítésével az M5 autópályától közel 60 perccel rövidebb menetidővel érhető el a határátkelő. Az e-matricás rendszerben az új szakasz 2015 végéig díjmentesen használható.
Az M43-as Szegedtől-Makóig tartó I. szakaszát 2011 tavaszán nyitották meg a közlekedők előtt, a II. szakasz építése Makó-Csanádpalota, országhatár között 2012 végén kezdődött. A szakaszon három csomópont és két pihenő épült. Az M43 gyorsforgalmi út új nyomvonala a Hódmezővásárhely–Makó vasútvonalat és a Mezőhegyes–Újszeged vasútvonalat keresztezi, itt vasúti felüljáróval oldották meg az átvezetést.
Kedd este 20.00 órától a kivitelező, a rendőrséggel és a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-vel megkezdte a forgalom átterelését az elkészült bal betonpályára. A Hegyeshalom felé tartó forgalmat több hullámban, 15-20 perces teljes pályazár mellett rendőri és közutas felvezetésével terelték át az új pályára. A teljes körű átterelés a kora hajnali órákra fejeződöttbe. A bal pálya forgalomba helyezését követően megkezdődik a leromlott állapotú, nyomvályús jobb pálya korszerűsítése az M7 csomópontig.
Az átterelést követően a törökbálinti, bevásárlóközpont csomópontját újra megnyitják, így szerda reggeltől ismét használható lesz. Az épülő TÓPARK-i kihajtót lezárják, ez azonban nem okoz korlátozást az átadott új bal pályán. A hétvégi FORMA 1 futamra a fővárosba érkező autósok így már szélesebb sávokon, biztonságosabban haladhatnak.
Geodéziai megbízások a TÉRGEO-tól A 13 éves szakmai tapasztalattal rendelkező Térgeo Bt. magas műszaki színvonalon, kiváló ár/érték aránnyal, a szakma legmodernebb fejlesztéseit követő eszközparkkal vállalja teljes körű geodéziai megbízások teljesítését, intézményi és magán megrendelőktől egyaránt. Vállaljuk:
Referenciamunkáink:
Elérhetőség: Térgeo Bt.,2030 Érd, Tárnoki út 20. Tel.:+36-30 650-3231; (x) |
Hét év előkészítési munka után a tér alatti mélygarázs építésével heteken belül elindulhat a József nádor tér megújítása, amely a tervek szerint másfél év múlva majd a felszín rendezésével fejeződik be. A beruházásnak köszönhetően a XXI. századi parkolási lehetőségek mellett a budapestiek a jelenleginél több fával beültetett, gyönyörű és korszerű parkot kapnak vissza, amelyen József nádor szobra is már a restaurált állapotában kerül régi helyére.
Másfél év múlva a József nádor téren a felszín alatt a XXI. század technikai igényeinek megfelelő mélygarázs kezdi meg működését. Ez a fejlesztés hozzájárul a környék és az egész belváros közlekedésének javításához, a zaj- és légyszennyezettség csökkentéséhez, valamint a parkolási problémák enyhítéséhez. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a korábbi, hasonló beruházások élénkítően hatottak az ingatlanpiacra és emelték a környék lakásainak és irodáinak értékét is, illetve a belvárosi üzletek kereskedelmi forgalmára is bizonyára pozitív hatással lesz.
Az egyre szélsőségesebb csapadékmennyiségek fokozottan és sürgetően szükségessé teszik a települések elavult, karbantartás hiányából adódóan erodált földmedrű, nyílt belterületi csapadékvíz-elvezető rendszereinek mielőbbi felújítását. A települések védelme és hosszú távú nyugalma érdekében tartós, könnyen kezelhető új rendszerek kiépítésére van szükség. Ennek a munkának gyors, időtálló megvalósítását teszi lehetővé a Leier Hungária Kft. új ÁE árokelem-családja.
Az elmúlt évek időjárása a megszokottnál rendszeresebben okozott extrém körülményeket, elég, ha a márciusi ítéletidőt és katasztrófahelyzetet előidéző havazásra, vagy a száz éves rekordokat megdöntő dunai vízállásra gondolunk tavaly nyáron. Ráadásul a tapasztalatok és az előrejelzések egybehangzóan a hasonló esetek mind gyakoribb előfordulására utalnak, elég csak az elmúlt hét özönvízszerű esőzéseire gondolnunk. A kármentés keserű és gyakran hiábavaló gyakorlata helyett sokkal célravezetőbb előre gondolkodni és felkészülve várni az esetleges vis maior eseteket.
További cikkeink...
- Munkába álltak az aszfalt finisherek az M43-as autópályán
- LÁTVÁNYOS CÖLÖPÖZÉSSEL ÉPÜL AZ M4 AUTÓPÁLYA ÚJ TISZA-HÍDJA
- Megkezdődik a várpalotai elkerülő építése
- 2015 ŐSZÉRE BEFEJEZŐDHET A 10. SZÁMÚ FŐÚT ÁTÉPÍTÉSE A BÉCSI ÚT ÉS AZ ÜRÖMI CSOMÓPONT KÖZÖTT
- Májusban elindulhat az M0, M7-M1 közötti szakaszának bővítése
- 620 milliós futópálya felújítás a Budapest Airportnál
- JÚLIUSTÓL MÁR 2X2 SÁVON LEHET KÖZLEKEDNI SZOMBATHELY-VÁT KÖZÖTT
- Novemberben megkezdődik az M4 autópálya építése Abony-Fegyvernek között
- Végéhez értek a Pécs-Vajszló üsszekötő út felújítási munkálatai - Hamarosan kezdődik a műszaki átadás folyamata
- Elkészült a Zemplénagárd-Nagytárkány összekötő út