A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiírta a pályázatot a 4444. jelű út Dombegyház átkelési szakasz és a Dombegyház-országhatár közötti összekötő út építésére, valamint 41134. jelű Garbolc–országhatár közötti összekötő út kiépítése, mérnöki és műszaki ellenőri feladatainak ellátására.
A nyílt közbeszerzési pályázat nyertese, a legalacsonyabb árat benyújtó Szombathely MK 86 Konzorcium a napokban megkezdte a Szombathely-Vát közti szakasz újbóli építését. A felújított, négysávosra kibővített szakaszt várhatóan 2014 év közepén adják át a forgalomnak.
A Szombathely-Vát szakasz kivitelezése a vállalkozó pénzügyi problémái miatt 2010 októberében leállt. Az eredményes nyílt közbeszerzést követően a nyertes konzorcium a munkaterületet átvette, az építés megkezdéséhez szükséges adminisztrációs szerződéses feltételeket teljesítette, így folytatódhatott a korábban már megkezdett beruházás.
A Forma 1-es magyar futam kezdete előtt megnyitja a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a 2x3 sáv + leállósávra bővített M0 útgyűrűt az M7-es és M6-os autópályák között.
A 2012 június közepén indult korszerűsítés keretében megújult az M0 útgyűrű M7-M6 autópályák között a korábban már üzemelő, négy sáv széles, aszfalt burkolatú szakasza.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kiemelten fontos projektként kezeli az M0 déli szektor bővítését, hiszen a beruházás célja, hogy nagyobb kapacitást (2X3 sáv + leállósáv), megnövelt átjutási lehetőséget, magasabb nívójú, biztonságosabb utazási szolgáltatásokat nyújtson a személy- és teherforgalom résztvevőinek az ország legfontosabb tranzitútján. A NIF Zrt. az M0 déli szektor bővítése mellett felújítja az útgyűrű M7-M6 autópályák közötti szakaszának aszfaltpályáját.
A felújítás kapcsán jelentős, hosszan tartó forgalomkorlátozásra, a forgalmi sávok jelenlegi (2+2 sáv) számának napokig tartó csökkentésére nem lesz szükség. A régi útpálya aszfaltozása várhatóan 2012. augusztus elejére befejeződik, de a NIF Zrt. és a kivitelező mindent megtesz azért, hogy mielőbb elkészüljön a felújított út és az M0 útgyűrű ezen szakaszát 2x3 sávon használhassák a közlekedők.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. eredményt hirdetett az M15 autóút, M1-Rajka (szlovák-magyar határ) közötti szakasz kapacitásbővítésének előkészítésére kiírt közbeszerzési eljáráson.
A gyorsforgalmi út a pán-európai IV-es számú folyosó (Drezda/Nürnberg – Isztambul), valamint a TEN-T hálózat része. Kapcsolódik a szlovák D2 autópályához, valamint az M1 autópályához. Az európai korridor teljes magyarországi, szlovákiai, csehországi és németországi szakasza is legalább 2x2 forgalmi sávos kialakítással épült, így az M15 esetében a kapcsolódó pályákhoz képesti kapacitáshiány kiegyenlítése miatt szükséges a bővítés.