Több milliárd forintos beruházás és az export piacok intenzív kiszolgálása jellemezte a VELUX Magyarország Kft. 2015-ös üzleti évét, amit 34,5 milliárd forintos nettó árbevétellel zárt a vállalat. Ezzel megőrizte profitabilitását és megerősítette piacvezető szerepét a tetőtéri ablak, illetve tetőtéri ablak-kiegészítők gyártó szegmensben.
2014-hez képest 11 százalékkal, 34,5 milliárd forintra növelte nettó árbevételét
2015-ben a VELUX Magyarország Kft. A Magyarországon immár 30 éve működő vállalat eredményességében kiemelt szerepe volt a korábbi évekhez képest aktívabb export piaci jelenlétének és a hazai felújítási szegmens erősödésének. A növekvő piaci igényhez igazodva, a cég több mint 3 milliárd forintos beruházás keretében bővítette gyártó kapacitását.
A VELUX Magyarország Kft. 2015-ös pénzügyi eredményei:
2014 | 2015 | |
Átlagos statisztikai létszám (fő) | 1 011 | 1 016 |
Nettó árbevétel (HUF ezer) | 31 122 220 | 34 507 809 |
Beruházások (HUF ezer) | 975 515 | 3 320 921 |
„A fejlesztésekkel tovább erősítettük a magyarországi gyártóbázis európai piaci befolyását, amit a korábbi évekhez képest jóval szélesebb termékválasztékkal tudunk kiszolgálni. 2015-ben növeltük a burkolókereteket gyártó gépek számát, a korábbinál modernebb, automatizált gépsorokat helyeztünk üzembe a tetőtéri ablakok alumínium külső borításának gyártására, valamint elindítottunk egy újabb, tetőtéri ablakok előállítására használt szerelősort is. A nagyfokú automatizáltságra való törekvés ellenére, a hazai építőipar egyik legnagyobb foglalkoztatójaként, alkalmazottaink száma stabilan ezer fő felett maradt" – ismertette a bővítés részleteit Vincze Zoltán, a VELUX Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
Őz Beáta, a VELUX Magyarország Kft. kereskedelmi és marketing irodájának ügyvezetője szerint az impozáns eredmények elsősorban a kedvező piaci hatásoknak, valamint a megbízható és hosszútávra szóló üzleti partnerkapcsolatoknak köszönhetők: „Sikerünkben jelentős szerepe van több évtizedes szakmai kapcsolatainknak és termékeink kiváló elérhetőségének országos értékesítési hálózatunkban. Tapasztalataink szerint a lakosság felújítási és otthonbővítési hajlandósága erősödik, ezt igazolja a folyamatosan növekvő érdeklődés új generációs ablakprogramunk iránt is."
A globális VELUX Cégcsoport társadalmi felelősségvállalási stratégiájával összhangban, a VELUX Magyarország Kft. jelentősen csökkentette a gyártás ökológiai lábnyomát: „A gyártás során keletkező hulladék 98 százalékát újrahasznosítjuk, a széndioxid-kibocsátást pedig 41 százalékkal csökkentettük a magyar gyártóbázisainkon. Lényeges, hogy az általunk felhasznált fa 96 százalékát fenntartható minősítéssel rendelkező beszállítóktól vásároljuk" – mondta el Vincze Zoltán.
A vállalat 2016-ban is folytatja a gyártóbázis bővítését, és az ablakok, valamint a faalkatrészek gyártása kapcsán jelentős beruházásokat tervez. Tovább kívánja növelni exportpiaci befolyását is; ennek megfelelően a lakkozott faablakok mellett elindítja a fehérre festett faablakok gyártását a nyugat-európai piacok számára. Ezzel párhuzamosan folyamatos a toborzás a fertődi és fertőszentmiklósi gyárban.
Fenntarthatóság tekintetében ugyancsak ambiciózus célokat fogalmazott meg a vállalat: „Tekintettel arra, hogy termékeink révén érdekeltek vagyunk az épületek energetikai tulajdonságainak javításában, fontosnak tartjuk, hogy gyártósoraink környezeti terhelését folyamatosan csökkentsük" – tette hozzá Őz Beáta. „Ennek megfelelően 2020-ig
99 százalékra akarjuk növelni a fenntartható forrásokból származó fa arányát a termelésben. Még 2007-ben köteleztük el magunkat a széndioxid-kibocsátásunk csökkentése mellett és ennek mértékét – a 2007-es bázisidőszakhoz képest – 50 százalékban határoztuk meg 2020-ra. Ahhoz, hogy ezt a célunkat elérjük, szén-dioxid kibocsátásunkat további 19 százalékkal kívánjuk csökkenteni a jövőben."
Forrás: FLOW PR