A tervezett út Miskolcot észak-északkelet irányban kerüli meg, folytatódva az M30 autópálya megépült csomópontjából a Miskolc Zsigmondi utca csomópontjáig.
Az építési szakaszon az M30 autópálya irányát csomópont nélkül folytatva négy földút csomóponttal, majd egy kétnyílású híddal a Sajó folyón át a Szirmabesenyői csomópontba ér, innen majd egy egyenes szakasszal csatlakozik a Zsigmondi útba.
Az új út 2x1 sávon épül meg összesen 5 844 m hosszúságban. A szakasz tartalmaz egy 2x52 m nyílású Sajó-hidat és egy csomópontot autópálya felüljáróval, 4 db földút csatlakozást is. Magassági vonalvezetése a jelenlegi tervek alapján a mértékadó árvízszint fölött 1 m-rel halad, így árvízvédelmi töltés szerepet is betölt az árvízi öblözetben.
Az útszakasz kivitelezése 2013 tavaszán megkezdődhet és 2014-ben befejeződik.
A projekt az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg 85%-os európai uniós, 15%-os hazai forrás segítségével.
Az ajánlati felhívás a http://www.kozbeszerzes.hu/ertesito/megtekint/portal_17948_2012/ oldalon tekinthető meg.
Forrás: NIF, Közbeszerzési Hatóság