2024. április 25., csütörtök

UJ HONLAP BANNER 250 100

Az uniós társfinanszírozásban megvalósuló közlekedési infrastruktúrafejlesztések tapasztalatairól egyeztettek a visegrádi és kohéziós országok (V4+7) szakminisztériumainak képviselői 2013. április 25-én, a lengyelországi Wieliczkában. Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár a magyar V4-elnökség tervezett közlekedési programját mutatta be a cseh, lengyel és szlovák társtárcák vezetőinek 2013. április 24-én, Krakkóban.

A V4+7 miniszteri találkozón Völner Pál elmondta: Magyarország az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Program mintegy 1800 milliárd forintos keretét több mint 90 százalékban lekötötte. 836 milliárd forintot már ki is fizettek a nyertes pályázóknak. A közlekedési fejlesztések megvalósításában komoly probléma, hogy a projektek előkészítési ideje a kötelező hatásvizsgálatok és engedélyeztetések miatt hosszan elhúzódhat.

Gondot okoz az is, hogy a nyugati tagállamok elvárásain alapuló műszaki és környezetvédelmi követelmények sok esetben nehezen teljesíthetők a kohéziós országok alacsonyabb fejlettségi szintje miatt. A közép-európai régióban például az elavult közösségi közlekedési járművek lecserélése is fontosabb és költséghatékonyabb lenne. A rendelkezésre álló támogatásokat sokkal eredményesebben lehetne hasznosítani, ha a térség országai megengedőbb műszaki előírásokhoz igazodva jóval több projektet valósíthatnának meg jelentősen olcsóbban.

A következő programozási időszak kiemelt fejlesztési területei döntő részben változatlanok maradnak: a nemzetközi TEN-T hálózat hazai elemeinek kiépítése, a térségi közúti elérhetőség és a közlekedésbiztonság javítása, a regionális és elővárosi vasúti fejlesztések. A tervek szerint Magyarország a közlekedési operatív program forrásainak 60, az Európai Összekapcsolási Eszköz (CEF) pénzeszközeinek közel 90 százalékát vasútfejlesztési célokra fordítja 2014 és 2020 között. A beruházások költségeit a továbbiakban is elsősorban az uniós támogatások fedezik majd, mivel a PPP-konstrukcióban épült autópályaszakaszok pénzügyi terhe a szűkösen elérhető hazai források jelentős hányadát elviszi.

A V4+7 találkozó előtt a visegrádi országok közlekedési tárcáinak képviselői tárgyaltak aktuális kérdésekről. Völner Pál a megbeszélésen kifejtette: Magyarország a megkezdett közlekedési programokat és célkitűzéseket kívánja továbbvinni a 2013 júliusában kezdődő V4-elnökségi időszaka alatt. Új felvetésként jöhet szóba vasúti területen a TEN-T hálózat kiépítési ütemének egyeztetése, a határokon átnyúló regionális jellegű, külön-külön életképtelen mellékvonalak összekapcsolásának vizsgálata, a határforgalmi egyezmények kereteinek közös kialakítása.

A közeljövő legfontosabb témái a nemzeti közlekedési stratégiák megújítása és a következő pénzügyi ciklus infrastruktúra-fejlesztései, finanszírozásuk lehetőségei lesznek. A magyar elnökség a tervek szerint magas szintű V4 konferenciát szervez e kérdéskörökben 2013 őszén, Budapesten.

Forrás: NFM

Eseménynaptár

április 2024
H K Sz Cs P Szo V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Keresés

banner kne 180 240

mehi-banner-media 120x240

Partnereink

EVOSZ-logo

measzlogo fb

 

 

logo rigips-w 

proidea-logo-fb

VarepitoPalyazat logo-web

 

 

bme logo-kicsi

 

Ybl-logo-kicsi

  mapasz-logo-web

 

zeosz-logo-webebsz logo 2

 

 

 HuGBC LOGO kicsi

 

TEGY-web

 Burkolattechnika-egyesulet-logo-web

 Hazicincer logo

    Kivet-logo-web

 

 

 

 

Construmalogo-web

  emsz-logo-web180

mti hirfelhasznalo

 

dimag logofinal-web

 
 
 observer logo-web