Sorozatunk második részében azt vizsgáljuk, hogy a felújítások során az utólagos hőszigetelés és nyílászárócsere, avagy a fűtési rendszer felújítása, cseréje adja a jobb energiatakarékossági mutatókat, azaz melyik hoz nagyobb eredményt az energiamérlegen.
Azért a felújítást választottam az új építkezésekkel, akár a passzívház-technológiával szemben, mert Magyarország jelen építőipara – sajnos – nem az új beruházásokra épül, hanem sokkal inkább a felújításokban játszik csak szerepet.
A kérdésre nemcsak a felhasználó, hanem sokszor a szakember is keresi a választ. Ez elég rosszul hangzik egy szakember tollából, de a következőkben szeretném megvilágítani, miért kell nagyon körültekintően kell eljárnunk, ha valamiről ki akarjuk jelenteni, hogy helyes, jó, megfelelő, de legfőképpen azt, hogy hatékony.
A központi fűtési rendszerek az 1990-es évek közepétől nézve jelentős változáson mentek keresztül. Ma már az esetek többségében összetett fűtési rendszerekkel van dolgunk.
A SolidCheck segítségével az építési területen pontosan meghatározható, hogy a friss beton mikor szilárdul meg.
Mikor szilárdul meg a beton? Mikor bontható le a zsaluzat? Ezekre a kérdésekre eddig ökölszabály szerint kaphattunk csak választ. Erre nyújt megoldást az új SolidCheck beton-mérőműszer, amellyel közvetlenül az építés helyszínén precíz, számítógépvezérelt válaszokat kaphatunk.
Pénteken mutatta be a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium a legújabb látványterveket a felújítás alatt álló Várbazárról. A több mint harminc éve óta pusztuló Várbazár és környéke lehet a főváros új ékessége, melyben a felújítás után kiállítótér, galériák, látványműhely, előadóterem, étterem, kávéház és magyar termékeket kínáló üzletek várják majd a tervek szerint a látogatókat.
Az összesen 8,5 milliárd forint értékű - teljes mértékben uniós forrásokból megvalósuló – beruházás ütemterv szerint idén ősszel kezdődik meg és 2014-ben fejeződik be.
A munkaterület átadásával megkezdődött a Budapest és Esztergom közötti 53 kilométeres vasúti vonalszakasz átfogó korszerűsítése az Új Széchenyi Terv forrásaiból.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által elsőként megindított beruházásban a Piliscsaba – Esztergom vonalszakaszon, mintegy 33 kilométeren újítják fel a vasúti pályát 2013 nyaráig. Pilisvörösvár és Piliscsaba között két kilométer hosszban a vonatok megállás nélküli kikerülését lehetővé tevő kétvágányú szakasz épül a jövő év végéig. A mintegy 20 milliárd forintos fejlesztéssel a vonatok tíz perccel gyorsabban tehetik meg a Pilisvörösvár és Esztergom közötti utat.
További cikkeink...
- Szolnok és Komárom főtere a legszebb
- Újabb fontos lépés az elővárosi vasútfejlesztésben - Korszerűsítés 29 km-en és második vágány építése Aquincum és Pilisvörösvár között
- A Liebherr MK 140 mobil építési daruban gyönyörködött a szakmai közönség a bauma 2013 kiállításon
- Az Allison Transmission új TC10-es váltója 5 százalékkal jobb üzemanyag fogyasztást kínál nyerges vontatókban
- A LiuGong teljes termékkínálatú építőgép gyártóként lesz jelen a 2013-as müncheni Baumán
- Az új Energiahatékonysági Irányelv ígérete: több középület-felújítás, új munkahelyek, új források a lakosságnak
- Május 15-től hatályos az Étv. módosítása
- Conluto – a természetes anyagok és színek világa
- Folytatódik a Szombathely - Vát beruházás
- Újabb lépés az M35 autópálya kiépítésére