A Mapei Kft. árbevétele 38,25 %-kal volt magasabb az év első három hónapjában, mint az előző év azonos időszakában.
„Ez a tervezett növekedésnek majdnem a duplája. Azt várjuk, hogy a növekedésünk továbbra is töretlen marad, és annak ellenére még erőteljesebb lesz, hogy az építőipar növekedésének lassulását prognosztizálják az év közepétől. A kilátásokat vizsgálva arra számítunk, hogy a tervezett 16 %-os növekedésnél nagyobb, 30 % körüli növekedést érünk el az év végére" – mondta Markovich Béla, a Mapei Kft ügyvezetője.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (a továbbiakban: ITM) és jogelődje, a Nemzetgazdasági Minisztérium a 2018. évben „Az építőipari ágazat technológiai korszerűsítésére, hatékonyságának növelésére irányuló" támogatási programokat hirdetett (a továbbiakban: Támogatási program 2018/1. és Támogatási program 2018/2.). A Támogatási program 2018/1. és 2018/2. keretében támogatási kérelmet benyújtott vállalkozások a 2019/1. program keretében is nyújthatnak be támogatási kérelmet a támogatáshalmozás szabályainak figyelembevételével.
A meghirdetett támogatási program (2019/1.) keretében felhasználható forrás összege 6 milliárd forint.
2019 februárjában az építőipari termelés volumene a nyers adatok szerint 48,0%-kal meghaladta az egy évvel korábbit. Mindkét építményfőcsoport termelése nőtt: az épületeké 39,4, az egyéb építményeké 65,4%-kal. A szezonálisan és munkanaphatással kiigazított indexek alapján az építőipar termelése 6,7%-kal emelkedett az előző havihoz mérten.
Az előző év azonos hónapjához képest 2019 februárban mindkét építményfőcsoport termelése bővült: az épületeké 39,4, az egyéb építményeké 65,4%-kal. Az épületeknél ipari, lakó- és irodaépületek építése, az egyéb építményeknél pedig továbbra is út- és vasútépítések eredményezték a növekedést.
Április 5-én pénteken, a CONSTRUMA kiállításon adták át a tetős építőipari vállalkozók legnívósabb hazai megmérettetésének díjait.
Az idén az utóbbi évtized legnagyobb számű pályázójának munkáiból kellett kiválasztani a legjobbakat. Összesen 87 pályamű érkezett. A magyarok mellett osztrák és német szakmai kiválóságok részvételével összeálló zsűri ezúttal 3 héten keresztül - két körben - személyesen szemlézte a tetőket, minden egyes versenybe szálló tetőt megtekintett. Összesen 33 pályamunka részesült elismerésben.
Rekordidő, tíz nap alatt érkezett Záhony–Eperjeske átrakó állomáson keresztül a ZÁHONY-PORT közreműködésével a budapesti Rail Cargo Terminal - BILK vasútlogisztikai központba az a vonat, amely több mint 7000 kilométeres szárazföldi útvonalon fuvarozott általános fogyasztási cikkeket Kínából. Ezzel megkezdődött a rendszeres vasúti konténerfuvarozás a 13 millió lakosú közép-kínai Hszian városa és Budapest között. A Kazahsztánon és Ukrajnán keresztül vezető Selyemúton a tervek szerint ezentúl hetente érkeznek a magyar piacra szánt kínai termékek vasúton.
A szerelvények közlekedtetését a Rail Cargo Group szervezi, a vasúti operációs feladatokat az Európai Unió területére történő belépéstől kezdve a Rail Cargo Operator látja el.
További cikkeink...
- bauma Innovációs Díj 2019: 5 kategória - 5 díj - 5 győztes
- MEHI: Építkezik? Felújít? Érdemes energiahatékonyságba fektetni
- Fordulatot ígér az új CSOK
- ÉVOSZ: magyar-orosz kormányközi építőipari munkacsoport alakult
- Elegáns és letisztult ipari padló, harmonikus homlokzat
- Funkcióváltás a tető alatt
- Növekedés és óvatos optimizmus
- Mára már teljesen átalakult a szakhatósági rendszer!
- A 2018. évi Építőipari Nívódíj pályázat díjazottai
- Egyre okosabbak a társasházak