2024. április 18., csütörtök

UJ HONLAP BANNER 250 100

DSCF2066-w"A színház komplex művészet: tér- és időbeli játék, mozgás, szín és fény, beszéd, zene, ének és akusztikus hatások – különböző súllyal, de mindig részét képezik a színházi előadásnak." (Götz 2001:79)

A rekonstrukció előkészítése során alapvetően két elengedhetetlen műszaki szempontot határoztak meg elérendő célként. Elsősorban a szabadtéri színpad színháztechnikai követelményeit figyelembe véve egy modern, minden térbeli akusztikai és egyéb műszaki igényt kielégítő színpad megvalósítása volt a cél, úgy, hogy emellett megőrizzék a műemléket és annak egyedülálló atmoszféráját.

Bővebben...

Luzhniki-Stadium-Moscow-Picture-provided-by-LafargeHolcim-Russia-partner JSC-TD-PartnerA LafargeHolcim Csoport globálisan, és Magyarországon is tevékenyen hozzájárul a nemzeti sportinfrastruktúra fejlesztéséhez. Az oroszországi futball világbajnokság stadionjai mellett a hazai arénák építkezésénél is kulcsszerephez jutott.

A LafargeHolcim Csoport a nemrégiben lezajlott oroszországi futball világbajnokság 8 stadionja (Moszkva, Kazany, Jekatyerinburg, Nyiznyij Novgorod, Volgograd, Samara, Rostov) mellett a magyar sportinfrastruktúra fejlesztéséhez is aktívan hozzájárul.

Bővebben...

Júniusi történelmi csúcsa után júliusban még tovább emelkedett a GKI konjunktúraindexe. A GKI (www.gki.hu) által, az EU támogatásával végzett felmérés szerint ezen belül az üzleti várakozások ugyancsak minden korábbinál optimistábbak lettek, a fogyasztóiak viszont – bár továbbra is nagyon kedvezőek – idei mélypontjukra estek.

Az üzleti szférán belül júliusban az ipari és az építőipari bizalmi index egyaránt új történelmi csúcsára jutott, a szolgáltatói is kedvezőbb lett, egyedül a kereskedelmi várakozások romlottak kissé. Az iparban javult az elmúlt és a következő időszakra várt termelés, valamint a rendelésállományok – különösen az exportrendelések– megítélése. A készleteket viszont a júniusinál kissé magasabbnak érezték a válaszolók. Az építőiparon belül a mélyépítő cégek kilátásai kissé romlottak, a magasépítőké javultak (júniusban fordított volt a helyzet). Az előző háromhavi termeléssel kapcsolatos elégedettség kissé csökkent, de így is nagyon erős.

Bővebben...

social-media-wAlig használják üzleti célokra a közösségi médiát a szakemberek, pedig rendszeresen a Facebookon lógnak, ahol gyakran kapnak kérdéseket és megrendeléseket is - derül ki a Mapei Kft. felméréséből, melynek során 150 építőipari szakembert kérdeztek meg a közösségi média használati szokásaikról.

A megkérdezett szakemberek 82%-a használ közösségi médiát, a legtöbbjük, 74% Facebookozik, és nem is keveset. 11%-uk több mint három órát Facebookozik naponta. Szintén 11% pedig szinte minden órában ránéz a hírfolyamra. 78% naponta kevesebb mint 1-2 órát foglalkozik Facebookkal.

Bővebben...

Négymilliárd forint keretösszeggel pályázati felhívás jelent meg kerékpárutak létesítésére, felújítására a Pest megyei önkormányzatoknak - közölte Rákossy Balázs, a Pénzügyminisztérium európai uniós források felhasználásáért felelős államtitkára kedden az MTI-vel.

Az államtitkár tájékoztatása szerint a támogatási kérelmeket 2018. szeptember 24-től lehet beadni a kormány Pest megye célzott fejlesztését szolgáló 80 milliárd forintos támogatási programjának idei, ötödik pályázati felhívására.

Bővebben...

Varga Mihály pénzügyminiszter nyilatkozata szerint nem tervezi a kormány az 5%-os újlakás áfa meghosszabbítását az eredeti határidő, 2019 után. Az OTP Ingatlanpont összegyűjtötte a döntés várható hatásait. Egyelőre még nincs hivatalos bejelentés, ám minden egyéb feltétel változatlansága mellett az alábbiak valószínűsíthetőek:

  • Matematikailag az 5%-ról 27%-ra növekvő áfateher az új lakások bruttó vételárának mintegy 21%-os növekedésével jár majd. Ez azokra a vételárrészekre vonatkozik, melyeket 2019. december 31-e után fizet ki a vevő, függetlenül attól, hogy mikor szerződött! (Példának okáért egy átlagos árfekvésűés átlagos méretű budapesti új lakást most 35 millió forintért lehet megvenni, míg másfél év múlva ugyanezért bő 42 milliót kellene majd fizetni – nem számolva az addig bekövetkező további árdrágulással.)

Bővebben...

Ha az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ) által 2015-ben elfogadott 17 Fenntartható Fejlődési Cél (Sustainable Development Goals) teljesülne, 2030-ra nem lenne többé éhség, szegénység és megállítanánk a klímaváltozást. A ROCKWOOL Csoport a saját tevékenységét, termékeit, termékeinket hatásait figyelembe vévea 17 célból 10 mellett tudta elkötelezni magát, ezzel támogatva egy élhetőbb, fenntarthatóbb jövőt.

2015-ben New Yorkban az ENSZ-csúcstalálkozón a világ vezetői elkötelezték magukat amellett, hogy 2030-ra egy olyan világot teremtsenek, ahol nincs szegénység, éhínség, klímaváltozás stb. Ennek érdekében összesen 17 célt fogalmaztak meg. Ezek közül a ROCKWOOL Csoport 10 cél – éhínség megszűntetése, egészség és jólét, tiszta víz és higiénia, megfizethető és tiszta energia, tisztességes munka és gazdasági növekedés, ipar, innováció és infrastruktúra, fenntartható városok és közösségek, felelősségteljes fogyasztás és termelés, éghajlat politika, partnerség a célok eléréséért – megvalósítása mellett kötelezte el magát.

Bővebben...

kialtvanyA CECE és a nagy európai építőipari egyesületek többsége összefogott, és elkészítette az "Az európai építőipar kiáltványa a digitalizálásért" című anyagot, amely június 11-én jelent meg. A Kiáltvány erős politikai irányítást vár az EU-tól, egy megfelelő szabályozási keretet az adatpolitikához, a költségvetés pedig fókuszáljon a digitális készségekre, a K+F-re és az informatikai infrastruktúrára.

Az építőipar elősegítheti az erősebb gazdaság és a befogadó társadalom megteremtését a versenyképesség globális szinten történő fenntartásával. A kiáltványon a CECE főtitkára, Riccardo Viaggi elmondta: "Az építőipari berendezések digitalizálása kulcsfontosságú volt a CECE számára. Elismerjük, hogy fontos az értéklánc-megközelítésben dolgozni, és ahogyan azt a Kiáltvány megfogalmazza, minden iparági képviselő vállalja az intenzív együttműködést, az ágazat irányítását és támogatását annak érdekében, hogy lehetővé tegye az építőipar sikeres digitális átalakítását ".

Bővebben...

logo-kicsiIdén október 23-26. között 25. alkalommal rendezik meg Düsseldorfban a glasstec-et. A sajtó képviselőit 2018. június 27-én Bécsbe hívták, ahol Michael Degen, a Messe Düsseldorf kereskedelmi igazgatója bemutatta az üvegipar vezető szakvásárához kapcsolódó összes újdonságot, az iparág legújabb fejlődési irányzatait.

GLASSTEC 2016 – VISSZATEKINTÉS

2016-ban 52 országból több mint 1200 kiállító érkezett a glasstec-re. A kiállítók több mint 40100 látogatóval találkoztak. A látogatók 68 százaléka érkezett Németországon kívülről. Ezek a számok egyúttal bizonyítják, hogy mennyire jelentős és egyedülálló az üveg világvására.

Bővebben...

Epitoipari-nivodijÜnnepélyes keretek között avatták fel Szeged belvárosban az árvízvédelmi rendszer építőipari nívódíjáról megemlékező táblát. A szegediek számára nemcsak árvízvédelmi, hanem esztétikai szempontból is jó megoldás készült.

Székely Csaba, a Swietelsky ágazati igazgatója a beruházásról elmondta, hogy büszkék arra, hogy egy alapvetően biztonsági célú fejlesztést az esztétikai szempontok figyelembevételével tudták kialakítani.

Bővebben...

Eseménynaptár

április 2024
H K Sz Cs P Szo V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Keresés

banner kne 180 240

mehi-banner-media 120x240

Partnereink

EVOSZ-logo

measzlogo fb

 

 

logo rigips-w 

proidea-logo-fb

VarepitoPalyazat logo-web

 

 

bme logo-kicsi

 

Ybl-logo-kicsi

  mapasz-logo-web

 

zeosz-logo-webebsz logo 2

 

 

 HuGBC LOGO kicsi

 

TEGY-web

 Burkolattechnika-egyesulet-logo-web

 Hazicincer logo

    Kivet-logo-web

 

 

 

 

Construmalogo-web

  emsz-logo-web180

mti hirfelhasznalo

 

dimag logofinal-web

 
 
 observer logo-web