2024. június 24., hétfő

UJ HONLAP BANNER 250 100

A Nemzeti Infrstruktúra Fejlesztő Zrt. a Balaton déli part vasútvonal rekonstrukciójának első szakaszában korszerűsíti és átépíti a Lepsény állomás - Szántód-Kőröshegy állomás közötti szakaszt.

A fejlesztés keretében a vasúti pálya teljes egészében megújul, így 2015 nyarától a jelenlegi 80 km/h, illetve jelentős hosszban 60 km/h óra helyett 100 km/h-s sebességgel fognak közlekedni a vonatok e két állomás között.

Siófok térségében: Szabadifürdő megállóhely - Siófok állomás - Zamárdi felső állomás között új második vágány építésével biztosítják a vasúti forgalom zavartalanságát. A vasúti közlekedés okozta zaj és rezgés szempontjából a kritikus helyeken Balatonvilágoson, Siófokon és Zamárdiban, összesen mintegy 4 km hosszban zaárnyékoló falat, illetve kb. 17 km hosszban rugalmas sínágyazatot telepítenek, így a Balaton part zajterhelése jelentősen csökkenni fog.

A gyalogos átjárók és útátjárók korszerűsítésével biztonságosabbá válnak a szintbeli átkelési lehetőségek. A forgalmas Siófokon a Vitorlás utcai új közúti aluljáró megépülésével a nyári forgalmi dugók mérsékelhetők, a különszintű keresztezés pedig tovább javítja a közlekedésbiztonságot. A Zamárdi városközpontjában lévő, a szántódi révhez vezető út útátjárója új helyen, a Honvéd utca vonalában épül meg, ennek következtében új megállóhelyi peront tudnak létesíteni.

Balatonaliga, Szabadisóstó, Zamárdi felső állomásokon és Balatonvilágos, Szabadifürdő, Balatonszéplak alsó és felső megállóhelyeken a peronok magasperonná épülnek át. A peronok átépítésével nő az utaskomfort, kényelmesebbé válik az utasok fel- és leszállása.

Eredményes közbeszerzési eljárás esetén a nyertes vállalkozóval a szerződés év végén megköthető, a kivitelezés jövő év elején megkezdődhet. A kb. 32 km hosszú szakasz felújítása várhatóan 2015 nyarára befejeződhet.

A következő, Szántód-Kőröshegy állomás - Balatonszentgyörgy állomás közötti kb. 53 km hosszú szakasz átépítésének közbeszerzési kiírása 2013. negyedik negyedévében várható, eredményes közbeszerzés, illetve forrás rendelkezésre állása esetén az első szakasszal egy időben megépülhet. A fejlesztések megvalósulásával 2015 nyaráig a teljes Balaton-parti szakasz XXI. századi, korszerű, utasbarát vasúti vonallá válhat.

2014 év végére befejeződik a Kelenföld-Tárnok vasútvonal korszerűsítése, ezáltal Kelenföld-Székesfehérvár között már korszerű, európai színvonalú vasúti vonalszakaszon közlekedhetünk. A rekonstrukció eredményeként Budapest – Siófok (Zamárdi) között az utazási idő a jelenlegi 105-114 percről 80-89 percre csökkenne. A dél-balatoni fejlesztés mindkét szakasza rekonstrukciójának megvalósulása segítségével Keszthelyig átlagosan mintegy 20 perc időmegtakarítás érhető el.

A projekt az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósult meg, a Kohéziós Alap (KA) társfinanszírozásával.

Forrás: NIF

Eseménynaptár

Június 2024
H K Sz Cs P Szo V
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Keresés

banner kne 180 240

mehi-banner-media 120x240

Partnereink

EVOSZ-logo

measzlogo fb

 

 

logo rigips-w 

proidea-logo-fb

VarepitoPalyazat logo-web

 

 

bme logo-kicsi

 

Ybl-logo-kicsi

  mapasz-logo-web

 

zeosz-logo-webebsz logo 2

 

 

 HuGBC LOGO kicsi

 

TEGY-web

 Burkolattechnika-egyesulet-logo-web

 Hazicincer logo

    Kivet-logo-web

 

 

 

 

Construmalogo-web

  emsz-logo-web180

mti hirfelhasznalo

 

dimag logofinal-web

 
 
 observer logo-web