2024. május 5., vasárnap

UJ HONLAP BANNER 250 100

 Roto-1Ahogy a Roto tavaly megjósolta, 2013 kemény év volt az érintett piacokon és „nem sok jó" várható 2014-ben sem. Ilyen körülmények között a Roto folytatni fogja jelenlegi stratégiáját a következő évben is – „szembeszegülni a piaci trendekkel, erősségeinket erősíteni és a cég gazdasági stabilitását megszilárdítani, azért, hogy a fogyasztók számára az első választás maradjunk". A Roto célja alapvetően a „sikerpályán maradás", magyarázta az igazgatóság a 8. Roto Nemzetközi Szaksajtó Napon Brüsszelben.

Az általános gazdasági trendek és az iparági kilátások értékelése során megtettük magunknak azt a szívességet, hogy nem vásároltunk hivatalos kutatásokat, amelyek megpróbálták elemezni a piacot, és tealevelekből sem próbáltunk olvasni, mint ahogy kutatóintézeteink teszik a látszat szerint." – nyilatkozta Dr. Eckhard Keill, a Roto Frank AG vezérigazgatója. A jelenlegi helyzet indokolja óvatosságát: a nemzetközi nyílászáró piacok súlyos helyzetbe kerültek 2013-ban. Ennek ellenére a Roto csoport képes volt helytállni és megszilárdítani pozícióját magas szinten, így elérve néhány „ambiciózus célt". A 2014-es előrejelzések ugyanabba az irányba mutatnak.

Egy nemrégiben készült ENSZ jelentés szerint, a globális gazdasági növekedés 2013-ban csak 2%-os lesz. Elemzésében Keill konkrét régiókra összpontosít: Latin-Amerikában a korábbi erős növekedés várhatóan 3%-ra lassul, miközben az európai gazdaság továbbra is az uralkodó adósságválságtól szenved. Egy IMF előrejelzés szerint a BRIC országok (Brazilia, Oroszország, India és Kína) „gazdasági boom-jának vége".

Roto-4-kicsiIgaz, van néhány jó hír is: USA kezd kikerülni a recesszióból és Németország továbbra is az európai gazdaság mozgatórugója marad. A globális gazdasági kilátások 2014-re valamivel pozitívabbak az előző évinél, de kockázatok továbbra is fennállnak. A vezérigazgató a szerte a világon megoldatlan finanszírozási- és adóválságra figyelmeztet, a globális pénzbőségre és a rendkívül alacsony kamatlábakra, amelyek bármelyikéről kiderülhet, hogy időzített bomba.

A visszatérés, ami mindenkit várakozásra késztet

Az európai építőiparban 2013-ban folytatódott a visszaesés. A teljes építési volumen 1,3 milliárd Euro-val csökkent a 19 Euroconstruct országban, ami 1993 óta a legmélyebb pont. A lakásépítés is 20 éves mélyponton áll az 1,3 millió befejezett otthonnal. Németország szinte az egyetlen világos folt.

Az Euroconstruct jóslata szerint „az építőipar fellendülése, amelyet az elmúlt pár évben már többször elhalasztottak" 2015-ben fog végre láthatóvá válni. A lakásépítés, bár nem erősen, de a legjobb mutatót fogja produkálni. Mint ahogy a múltban, a trendek váltakozni fognak az egyes régiókban, és ha a kutatóintézetnek igaza van, Skandinávia, az Egyesült Királyság és Németország lesz a győztes, miközben Spanyolország, Portugália, Olaszország, Csehország és Magyarország továbbra is küzdeni fog.

Németországban is a lakásépítés lesz az építőipari fellendülés hatóereje, amelyen belül a felújítás szegmens egyértelműen meghatározó az új építéssel szemben. A megnövekedett bevándorlás, a stabil foglalkoztatási adatok, az ingatlan mint biztos befektetés, valamint az alacsony kamatszint ösztönzik a jelenlegi és a jövőbeni változásokat.

Kiszámíthatatlanság és kétségek

A nyílászárók piaca – mint mindig – az építőipar általános üzleti trendjeinek tükörképe, beleértve a regionális és nemzeti eltéréseket. 2013-ra a vezérigazgató 8-10%-os átlagos visszaesést jósolt a Roto szempontjából releváns piacokon. 2014-es kilátások: a piac továbbra is általában gyenge lesz, de a piaczsugorodás kevésbé lesz drámai mint ebben az évben. A pontos előrejelzést tovább bonyolítja, hogy egyes piacok „teljesen kiszámíthatatlanok", jó példa erre Oroszország.

Roto-2-kicsiNémetországgal kapcsolatban a Roto kételkedik az Ablak Szövetség legutóbbi felmérésének eredményeiben, különösen a közel 6%-os növekedésben 2014-ben. A Roto saját tapasztalatai azt mutatják, hogy miközben a drágább (energiatakarékosabb) ablakok eladása növekedést mutat, addig az alkatrész iparnak ebből alig származik előnye. Ugyanez igaz a bejárati ajtók esetében is, ahol a pozitív előrejelzés 6%-os növekedést prognosztizált 1,4 millió ajtóval. Keill szerint „ez az optimizmus nem tűnik megalapozottnak".

„Lassú, de folyamatos felzárkózás"

Michael Stangier pénzügyi igazgató vázolta a Roto Csoport jelenlegi helyzetét és a jövőbeli kilátásokat. Felidézte a kiindulási pontot: 2012-ben az értékesítés volumene 652 millió euró volt, csak valamivel alacsonyabb, mint az előző évi rekordszint (657 millió euró). Piaci visszaesés fenyegetett, néhány alágazatban meg is történt, ezzel együtt az enyhe csökkenés – ami a piaci részesedés növekedésével párosult - üzleti sikert jelentett a cégnek. A vállalat 2013-as célját (Megelőzni a piacokat és a versenytársakat) egy kulcs-üzenetté ültették át: „Amikor a piacok zsugorognak, a stagnálás valójában a sikert jelenti". A Roto képes volt felnőni ehhez, és meg is haladhatja saját elvárásait.

Trendek a nyílászáró iparban

A nyílászáró iparnak számos és igen változatos kihívással kell szembenéznie a jövőben, miközben az egyes célcsoportok eltérő érdekeit is figyelembe kell vennie. Ez csak akkor lehetséges, ha tisztában vannak a piaci trendekkel és megértik azokat. A Roto is elindított egy projektet a piaci trendek azonosítására, illetve annak felmérésére, hogy ezek mennyire relevánsak a termékfejlesztés szempontjából. A vizsgálat eredményeit Udo Pauly, a Roto Nyílászáró Technológiai Osztályának marketing vezetője mutatta be a 8. Roto Nemzetközi Szaksajtó Napon Brüsszelben, a levonható következtetésekkel együtt.

Innovatív piaci partnereivel a Roto megvizsgálta az aktuális, a várható és a lehetséges forgatókönyveket, valamint megvitatták az új trendekkel kapcsolatos ötleteket, elképzeléseket, megoldásokat. 3 fő területet határoztak meg:

  • piac-ügyfelek-ipar
  • technológia
  • design

A három kategória komplexitása mutatja, hogy milyen nagy kihívást jelent megoldást találni a jelenre és a jövőre nézve. Ugyanakkor megoldást találni az egyetlen mód arra, hogy biztosítsák az ágazat jövőbeni versenyképességét.

Roto-3-kicsiPauly először a piac-ügyfelek-ipar kategória legfontosabb trendjeiről szólt. Itt olyan kérdések merültek fel, mint az öregedő népesség, a demográfiai változások. Mivel az idősebb emberek kevésbé rugalmasak amikor a szokásaik vagy értékeik változtatásáról van szó, nem elég egyszerű termékeket és rendszereket kínálni – speciális marketing stratégiára van szükség. Az energia megtakarítás fontos mozgatórugója a felújításoknak. A fokozott penészedés, mint a légmentesen záró ablakok negatív mellékhatása, valamint a teljeskörű megoldások iránti növekvő kereslet felhívás a komponensek intelligens integrálására. Ezek lettek megjelölve prioritásként a termékfejlesztés során. A folyamatok esetében ebben a kategóriában a fő ösztönző a robotika és a kézimunka szoros integrálása valamint a sebesség.

Technológia kategóriában a könnyűszerkezetes építés a releváns trend. Az egyre bonyolultabb struktúrák ellenére a piac könnyebb szerkezeteket igényel. A vákumablakok is egy következő trend – az ilyen típusú szigetelő üveg rendszer-architektúrája kevesebb, mint 10 mm, így vékonyabb, mint a hagyományos megoldások, miközben jobb U-értékekkel rendelkezik. A hangszigetelés iránti egyre növekvő vevői igény is befolyásolni fogja a jövőben az ablak-fejlesztést. Végül, de nem utolsó sorban a mobil információs és kommunikációs technológiák, mint a mobiltelefon és a mobil alkalmazások gyors fejlődését is figyelembe kell venni.

Roto-5-kicsiDesign kategóriában a mechanikus alkatrészek miniatürizálása és az anyagok kombinálásának erőteljes bővülése kulcsfontosságú trendek az iparágban. A kulcsszó: "minden ablak alapanyag konvergál". A virágzó szingli életstílus is több figyelmet érdemel, mert elkerülhetetlenül kis lakásokhoz vezet, amelyek sajátos tervezési koncepciót igényelnek. Ebben az összefüggésben azt is fontos megvizsgálni, hogy az ablakfelületek hogyan válhatnak többfunkciós elemekké. Pauly provokatív nyilatkozata szerint az építészek számára "különösen nagy kihívást jelentenek...., mert utálják az ablakokat". Így hosszú távon a Roto feladata hogy kreatív és intelligens megoldásokról gondoskodjon, mint például a szokatlan formák, ahhoz hogy megnyerje az építészeket.

Pauly arra a következtetésre jutott, hogy egy márka gyártójának hatékonysága attól függ, hogy képes-e azonosítani és hasznosítani a trendeket új termékeinél és szolgáltatásainál. A Roto következetesen mindkettőt megtette és arra törekszik, hogy több trendet egyszerre kielégítsen. Bizonyítékként Pauly tíz példát mutatott be az elmúlt két év Roto fejlesztéseiből:

  • "AL Designo" rejtett vasalat,
  • "NT Designo" pántoldal,
  • "NT szárnyperemrúdzár Plus",
  • "Patio Lift" standard vasalat alumíniumból készült nagyméretű emelő-toló teraszajtókhoz,
  • "Patio Life" emelő-toló vasalatrendszer Drive technológiával,
  • "Patio Life" továbbfejlesztett küszöb,
  • "Safe Eneo CC" elektromechanikus többpontos zárrendszer,
  • "E-Tec Drive" elektromos ablakbuktató,
  • "Roto Lean" tanácsadás, és a
  • "Roto Con Orders" online vasalat konfigurátor.

Pauly szerint az a legfontosabb, hogy valódi haszonra tegyenek szert a nyílászáró gyártók, a kereskedők és a végfelhasználók is. A Roto ezt a startégiát fogja követni. A marketing vezető már be is jelentette ennek az útnak az első lépését Brüsszelben: a Roto a korábban vázolt trendeknek megfelelő új termékekkel és szolgáltatásokkal várja a látogatókat 2014 márciusában a fensterbau/frontale kiállításon

Forrás: Roto AG

 

Eseménynaptár

Május 2024
H K Sz Cs P Szo V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Keresés

banner kne 180 240

mehi-banner-media 120x240

Partnereink

EVOSZ-logo

measzlogo fb

 

 

logo rigips-w 

proidea-logo-fb

VarepitoPalyazat logo-web

 

 

bme logo-kicsi

 

Ybl-logo-kicsi

  mapasz-logo-web

 

zeosz-logo-webebsz logo 2

 

 

 HuGBC LOGO kicsi

 

TEGY-web

 Burkolattechnika-egyesulet-logo-web

 Hazicincer logo

    Kivet-logo-web

 

 

 

 

Construmalogo-web

  emsz-logo-web180

mti hirfelhasznalo

 

dimag logofinal-web

 
 
 observer logo-web