A Szombathely-Vát közötti 9,2 km hosszú szakasz gyorsforgalmi paraméterekkel épül, a Győr és Szombathely között épülő új, 2x2 sávos gyorsforgalmi közlekedési csatorna részeként.
A gyorsforgalmi út Szombathely és Vát között 2x2 sávon, 6,2 kilométeren új nyomvonalon, 3 kilométeren pedig Szombathely-Zanat térségében melléépítéssel épül. Az új szakasz a már korábban elkészült Vát elkerülőhöz csatlakozik. A beruházás megvalósításnak fontos lépése volt a 2013. december 20-án forgalomba helyezett 8445. jelű vépi bekötő útjának különszintű keresztezése. Ezt követően elkezdődhetett a különszintű csomópont és a 2x2 sávos főpálya végleges állapotának kialakítása, azaz a csomóponti ágak kiépítése.
Az enyhe téli időjárásnak köszönhetően már február elején újra megindult a kivitelezés: elbontották a régi vépi utat és elvégezték a területek rekultivációját. Márciustól már a teljes szakaszon intenzív munkavégzés folyik: humuszolás a középső elválasztó sávon és a rézsűn, valamint tereprendezés. A növénytelepítés folyamatos, a végzik a vízelvezetési, valamint a mederburkolási munkálatokat.
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: „Jövő héten elkezdik a vadvédő kerítés telepítését, legkésőbb április elején újraindul az aszfaltozás, valamint megkezdődik a szalagkorlát kiépítése. Az új nyomvonalon épülő 2x2 sávos szakaszt, sebességkorlátozás mellett már júniustól használhatják az autósok. A teljes szakaszon 110 km/órás sebesség mellett júliustól lehet majd közlekedni."
A 86. és a 85.sz. főutak 2x2 sávos gyorsforgalmi úttá történő fejlesztése minden szakaszon folyamatban van. A több mint 90 km hosszú M85-M86 Győr–Csorna–Szombathely gyorsforgalmi úton, 2016 nyarán már végig 110 km/h sebességgel haladhatnak a közlekedők. A térség számára kiemelt jelentőségű fejlesztés hatására biztonságosabb, gyorsabb lesz a közlekedés, növekszik a térség versenyképessége, javul a megközelíthetőség, a települések mentesülnek a tranzitforgalom alól.
A gyorsforgalmi út megépítése az Európai Unió regionális hálózatának részeként kapcsolatot teremt Ausztria (Nyugat-Európa), valamint Budapest (és tovább Kelet-Európa) irányába. Megvalósítása elősegíti a nemzetközi tranzit hatékonyabb elvezetését, a megközelíthetőség javítását, a menetidők csökkentését, a környezeti hatások mérséklését, a közúti közlekedés szolgáltatási színvonalának és biztonságának növelését, valamint a régió versenyképességének növelését.
A kivitelezést a Szombathely MK 86 Konzorcium végzi, nettó 7.037.138.861 forint értékben. A projekt az Új Széchenyi Terv részeként a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében valósul meg az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával.
Forrás: NIF