A 3e vezetői örömmel tapasztalják a magyarországi piac ígéretes fejlődését. A vállalatcsoporthoz tartozó magyarországi üzletek eladásai 2013-ban 10 százalékkal növekedtek, idén mintegy 15 százalékos forgalomnövekedésre számítanak, mondta el Günther Pacher, az osztrák 3e AG igazgatóságának elnöke a vállalat keddi, Budapesten tartott sajtóbeszélgetésén.
Míg neves nemzetközi barkácsáruház-láncok kivonultak a magyar piacról, esetleg az áruházaik számát jelentősen csökkentették, addig a 3e tagvállalatai nemcsak kihasználták a szabaddá vált piaci potenciált, de forgalmukat is növelni tudták. Mindenekelőtt a LET'S DOIT üzletkoncepció szerint működő kereskedők tudják kihasználni a jelenlegi piaci helyzetet. „Az egységes üzletkoncepciók előnyei főleg a gazdaságilag nehéz időkben mutatkoznak meg. De még így is dicséret illeti a magyarországi tagvállalatokat. Az elmúlt üzleti évben következetesen kihasználták a piaci lehetőségeket, és a nemzetközi csoporton belül a legjobb eredménnyel büszkélkedhettek" – hangsúlyozta Günther Pacher.
Összességében a 3e csoport Magyarországon 2013-ban 10 százalék körüli forgalomnövekedést könyvelhetett el. Bár a piaci rész növelését nem csak a „gyengélkedő" nemzetközi láncoktól lehetett elszerezni. „A nehéz keretfeltételek miatt sok magán szakkereskedés is eltűnt a piacról, mivel hiányzott az üzletekből a koncepció és a megfelelő pénzügyi háttér. Ez a piactisztulási folyamat is a tagvállalatainknak hozott hasznot" – tette hozzá Pacher.
A 3e nemzetközi piacainak alakulása 2013-ban
A 3e AG kihívásokkal teli feltételekkel találkozott a többi nemzetközi piacán is. Az általános gazdasági helyzet sok reformországban most is feszült. „Ez természetesen közvetlen hatással van a kereskedelemre, mert a vásárlóknál hiányoznak a pénzügyi tartalékok" – mondta Pacher.
A 3e AG Magyarország mellett Bosznia-Hercegovinában, Szerbiában és Horvátországban is pozitív fejlődést tapasztalt. A 3e-csoport az Ausztrián kívüli országokban összesen 121 milló EUR forgalmat ért el. Ez az előző évhez képest jelentős, 3,4 százalékos növekedést jelent. A teljes társaság (Ausztria és az Ausztrián kívüli piacok) 523 millió EUR forgalmat ért el, ami az előző évhez képest 1,4 százalékos csökkenést jelent.
Optimista kitekintés
Pacher a magyar piacon 2014-ben a trend folytatását látja. A 3e-csoport további piactisztulással számol. „A piacok konszolidációja még biztosan nem ért véget. Ez a változás számunkra természetesen jó lehetőségeket kínál a piaci pozíciónk további javításához" – magyarázta Pacher. Ez egyrészt új tagvállalatok megnyerésével – Pacher három-öt új 3e-tagvállalattal való bővüléssel számol –, másrészt a meglévő tagvállalatok forgalmának növekedésével érhető el. „Döntő az lesz, hogyan tudjuk a versenyelőnyünket kijátszani. Csak akkor tudjuk a lehetőségeinket és esélyeinket kihasználni, ha a meglévő koncepciónkat következetesen megvalósítjuk és továbbfejlesztjük." 2014 első negyedévének magyarországi eredményeiről Pacher pozitívan nyilatkozott, hiszen az előző év hasonló időszakához képest 30 százalékos növekedést mutat a forgalom. „Ezt a szenzációs eredményt valószínűleg nem tudjuk év végéig tartani, de éves szinten a 15 százalékos növekedés reálisnak tűnik" – szögezte le Pacher.
A 3e AG vezetősége a külföldi piacok konszolidált növekedését kétszámjegyű tartományban várja. „Ez nagyon ambiciózus cél, de a speciális keretfeltételek miatt hiszünk a megvalósíthatóságában" – mondta el Pacher. Az egész 3e-csoport forgalmában 5 százalék körüli növekedés várható.
Forrás: Live PR