2024. május 1., szerda

UJ HONLAP BANNER 250 100

RotologoA Roto idén immáron 9. alkalommal rendezte meg nemzetközi sajtónapját, amelynek ezúttal az olaszországi Velence városa adott otthont. A rendezvényen 16 ország 65 újságírója, köztük szerkesztőségünk képviselője vett részt. Az egész napos program részeként megismerhettük a forsa intézet fensterbau/frontale 2014 kiállításon végzett kutatásának eredményét, a Roto cég piaci elemzését, az elmúlt év eredményeit és a jövőbeni kilátásait, részletesebb betekintést kapva dél-európai értékesítési régiójának működésére. Mindemellett bemutatták a 2015-ben induló betörésvédelmi kampány koncepcióját.

A Fensterbau/frontal 2014 kutatás eredményei

Dr. Peter Matuschek, a berlini forsa intézet politikai és szociális kutatásokért felelős részlegének vezetője mutatta be az idei évi fenterbau/frontale kiállításon végzett kutatás eredményeit. A kutatás célja volt, hogy feltérképezze a vásár szakmai jelentőségét, a Roto részvétel hatékonyságát. A több mint 10 európai ország 184 látogatójától kapott válaszok alapján a forsa intézet azt az eredményt kapta, hogy a megkérdezettek nagyon fontosnak tartják a kereskedelmi vásárt és a Roto részvétele is jó befektetésnek bizonyult.

Roto-stand-webA vásárra látogatók átlagosan 14,2 órát, míg a kelet-európai régióból érkezők 16 órát töltöttek el a kiállításon. A látogatók a rendezvényen kapott termékismertetőket sokkal megbízhatóbbnak, hitelesebbnek tartják szemben az egyes gyártók saját szervezésű belső kiállításain kapható információkkal szemben. A válaszadók 54%-a véli úgy, hogy a fenterbau/frontale jobb vagy sokkal jobb információforrás. Összességében a megkérdezettek 85%-a nagyon elégedett volt a vásáron tapasztaltakkal.

A látogatók a Roto standon átlag 43 percet töltöttek, és a több mint 60 percet eltöltő látogatók 86%-a a megjelenéssel nagyon elégedett volt. Úgy tűnik, hogy az érdeklődök nagyon jól emlékeznek a kiállított termékkategóriákra. Az ablak/balkonajtók kategóriában bemutatott hardware termékekre a 61%, bejárati ajtókra 51%, míg a tolóajtókra 68% emlékezett jól. Ugyanez megfigyelhető a bemutatott új termékek esetében is. A rejtett pántoldalú, tokosztó nélküli háromszárnyú ablakokhoz alkalmazható NT Designo-t 83%, Fold&Slide rendeszert a Patio Foldot 82%, az elektromechanikus többpontos zár rendszert az Eneo CC-t 76%, míg az alap bukó-nyíló ablak vasaltokat 58% tudta felidézni. A látogatók 77% érezte úgy, hogy a Roto az új termékeit éppen a megfelelő mennyiségben mutatta be.

A kutatás kitért a Roto megítélésére is, hogy mennyire van tisztában a piaci trendekkel. Eszerint 92% gondolja úgy, hogy a cég ismeri az ablak-ajtóépítés legújabb trendjeit, 88%-uk jövő-orientált partnernek tartja.

Dr. Eckhard Keill, a cég igazgatótanácsának elnöke szerint a kutatás eredménye megerősítette, hogy a látogatók számára a fenterbau/frontale kiállítás továbbra is fontos. Ebből következően a rendezvény a termékbemutatás és kommunikáció elengedhetetlen helye marad a Roto számára.

Piacelemzés, kilátások

Ausstellung-webA Roto a 2014-es évre tervezetteknek megfelelő úton halad. Az év folyamán eddig elért siker már csak amiatt is figyelemreméltó, hogy egy kihívásokkal teli, negatív trendekkel jellemezhető időszakban sikerült mindezt elérni. A pesszimista előrejelzések szerint a 2015-ös év is hasonló lesz. Az építőipari beszállítók célja, hogy még jobban teljesítsenek a piacon és versenytársaikhoz képest.

A Roto igazgatósága szerint a legfontosabb piacokon erős visszaesés látható. Ennek ellenére a Roto Csoport képes volt biztosítani gazdasági stabilitását. A sikeres működés főbb tényezői a szigorú ügyfélközpontúság és a Németországban előállított termékminőség globális bevezetése.

Más tényezők mellet több politikai válság is hozzájárult az alacsonyabb 2014-es előrejelzéshez. Miközben Kínában 25 éves távlatban alacsonyabb növekedési ütem tapasztalható (7%), addig Európában stagnálás várható jó esetben, az orosz gazdaságot pedig az ukrán krízis miatt hozott szankciók sújtják. Az egyetlen reménysugár Dr. Keill szerint Észak-Amerika felépülése.

Az európai építőipar sem nyújt okot a bizakodásra. Habár a teljes építési volumen a 19 Euroconstruct országban várhatóan 2016-tól növekedésnek indul, még mindig az 1998-as szintek alatt lesz. Ez a szerény növekedés feltehetően a lakossági építkezéseknek lesz köszönhető, erősen országspecifikus egyenlőtlenségek mellett. A piacelemző intézetek szerint Írország, Nagy-Britannia, Magyarország és Lengyelország az élvonalban lesznek, miközben Belgium, Dánia, Németország, Svájc a középmezőnyben helyezkedik majd el. Finnország, Franciország, Norvégia, Spanyolország és Csehország a sor végén lesznek a lakóépületek építésének csökkenése miatt.

A német építőipar és a piackutatók által közzétett stabil növekedési számok komoly kétségeket vetnek fel Dr. Keill szerint. Ez különösen érinti az átépítések és felújítások területét, ahol az utóbbi nagy mértékben függ a fogyasztói bizalomtól. A GfK felmérése szerint ez év második félévében a fogyasztói bizalom nagy mértékben zuhant (-42 pont).

Ajtó és ablak piac

A cég előrejelzésében az ajtó- és ablakpiac az egy évvel korábban vártnál élesebb csökkenéssel számol. Kína, Oroszország és Németország kulcsfontosságú a Roto számára. Észak-, Közép- és Dél-Amerika tekinthetők pozitív példáknak. Ugyanakkor nem várható fordulat 2015-ben sem. Az építőipari beszállítók ehelyett 5-7%-os veszteségre számítanak. Németországban az előrejelzések lassan lesüllyednek arra pontra, ahol már a kép sokkal reálisabb. A hivatalos növekedési ütemek a beépített ajtókat és ablakokat is figyelembe veszik, ami azt is jelenti, hogy magában foglalja az importból származó termékek számának rohamos növekedését is. Végkövetkeztetésként ezek az adatok elkendőzik a nemzeti termelés csökkenését, amelyet a Roto éves szinten 6-8%-ra tesz. Emiatt az optimista prognózisokat, mely szerint 2015-re az ablakértékesítés 3%-kal, míg a bejárati ajtók 3,6%-kal növekednek majd, a cég túl optimistának tarja.

A cég jelenlegi helyzete

Michael Stangier a Roto pénzügyi igazgatója ismertette a vállalat jelenlegi helyzetét. A cég a 2013-ban elért rekord ábevételt, 658 milliárd Eurot célozta meg az idei évben is, miközben a piacok átlagosan 8%-kal estek vissza, és minden valószínűség szerint ezt a kitűzött célt sikerül is elérnie a vállalat fejlődésének, megnövelt termelékenységének, hatékony anyagköltség politikájának köszönhetően. Ehhez hozzájárul még a továbbfejlesztett műszaki teljesítménnyel, emiatt magasabb áron értékesíthető termékek növekvő árbevétele is.

Az igazgató összehasonlította a Roto eredményeket az általános piaci fejleményekkel a kulcspiacokon. Németországban a gyártói piac csökkenése megjelent a Rotonál is, míg Dél-Európában a negatív piaci trendekkel szemben megőrizte stabilitását. Kínában piacvezetőként elkerülhetetlenül, bár az átlagnál kisebb mértékben érintette a csökkenő piac. Emellett az orosz piac zuhanását sikerült részben kivédenie például új ügyfelek szerzésével. Az amerikai kontinensen felülmúlta a piacokat.

Csoport szinten a foglalkoztatottak átlagos szám marad 4400. Beruházások fókuszában a modernizáció és racionalizálás áll azzal a céllal, hogy növekedjen a Roto termékek és szállítás minősége, ezáltal a cég versenyképessége.

2015-ös kilátások

Dr. Keill előrejelzése szerint a 2015-ös évet továbbra is a jelenlegi globális fejlemények befolyásolják majd, úgy mint az orosz gazdaságot is érintő ukrán válság, Kína csökkenő mértékű, de legalább stabil növekedése, Amerika további növekedése, a német fogyasztói bizalom nagy mértékű csökkenése, amely nagy valószínűséggel csökkenéshez vezet a német ajtó és ablak gyártás piacán. Emellett Európa többi része továbbra is heterogén marad.

Mindent egybe vetve a Roto a globális piac 5-7%-os csökkenésére számít. A Roto ebben a környezetben is sikeres akar lenni. Emiatt a piaci körülményektől függően továbbra is célul tűzte ki újabb piacrészek megszerzését és a nullszaldó elérését az értékesítési volumenben.

Quadro Safe HUIntegrált betörésvédelmi kampány

Udo Pauly marketingvezető jelentette be, hogy a Roto átfogó betörésvédelmi kampányt indít 2015-ben Németországban, „A védelem nem hiábavaló" mottóval.

A kampány alapját a rossz németországi betörési adatok szolgáltatják, mely szerint 2013-ban 150 000 eset történt, melyből mindössze 15,5% lett felderítve, és mintegy 480 millió EURO-s költséget jelentett a német biztosítóknak.

Magasabb biztonságot, több figyelmet, több előnyt, több ügyfelet – ez a négy üzenet az alapja a jövőre induló kampánynak. Célja, hogy a fogyasztókat arra ösztönözzék, hogy ablakaikat betörésvédelemmel lássák el, és nem mellékesen ezzel is növeljék a piaci partnerek forgalmát.

A Roto Quadro Safe kampány a homlokzati ablakok tekintetében az univerzális bukó-nyíló hardware választékra épül (Roto NT). Ennek elemei a zárható kilincs, a fúrásvédelem, a gombafejes zárócsap és a biztonsági záródarab.

A kampányhoz kapcsolódik a már aktív www.quadro-safe.com microsite, ahol további részletek, letölthető dokumentumok és a programhoz csatlakozó, regisztrált ablak és ajtó gyártók linkjei is elérhetők.

FT

 

Eseménynaptár

Május 2024
H K Sz Cs P Szo V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Keresés

banner kne 180 240

mehi-banner-media 120x240

Partnereink

EVOSZ-logo

measzlogo fb

 

 

logo rigips-w 

proidea-logo-fb

VarepitoPalyazat logo-web

 

 

bme logo-kicsi

 

Ybl-logo-kicsi

  mapasz-logo-web

 

zeosz-logo-webebsz logo 2

 

 

 HuGBC LOGO kicsi

 

TEGY-web

 Burkolattechnika-egyesulet-logo-web

 Hazicincer logo

    Kivet-logo-web

 

 

 

 

Construmalogo-web

  emsz-logo-web180

mti hirfelhasznalo

 

dimag logofinal-web

 
 
 observer logo-web