2024. április 28., vasárnap

UJ HONLAP BANNER 250 100

KI logo-webA lakossági energiahatékonyságot segítő termékek, ezen belül is a hőszigetelő anyagok piacának dinamikus bővülésére és a leszigetelt családi házak számának megduplázódására számít 2020-ig a Knauf Insulation. A hazánkban 10 éve jelen lévő gyártó szerint a hőszigetelő anyagok piacát a következő években fellendítik az épületszigetelésre vonatkozó új, szigorúbb jogszabályi előírások, a hosszútávon várhatóan ismét növekedésnek induló energiaárak, valamint az újra erőre kapó építőipar és a mindezek okán megélénkülő kereslet.

Most már mindenki tudja: a méret a lényeg

Magyarországon az elmúlt 10 évben jelentősen javult az épületek homlokzati és tetőszigetelésére alkalmazott hőszigetelő anyagok minősége. Ezt a trendet jelzi többek közt az is, hogy míg a 2000-es évek közepén a családi házak homlokzatán átlagosan 5 cm, addig ma már jellemzően 11 cm vastagságú hőszigetelést alkalmaznak az ingatlantulajdonosok. Ugyanez elmondható a tetőszigetelésről is, ahol a tíz évvel ezelőtti 8-ról átlagosan 15 cm-re nőtt az alkalmazott hőszigetelő anyagok vastagsága.

szigetelo anyagok-webA vastagabb szigetelőanyagok használatának térnyerése azért is örvendetes, mert szemléletváltozást tükröz: a fogyasztók immár tudatában vannak annak, hogy minden újabb 1 centiméternyi hőszigetelés 3-4%-os fűtési költség megtakarítást jelent a családi kasszában. A vásárlók minőségi szigetelőanyagok iránt növekvő igényét jelzi az is, hogy a homlokzati hőszigetelésre leggyakrabban használt polisztirollal szemben ma már egyre többen választanak tűzálló, páraáteresztő szálas szigetelőanyagot. A fogyasztói energiatudatosság fejlődésével párhuzamosan a szigetelőanyagok minősége is jelentősen javult az elmúlt évtized során és ma már a jobb hővezető képességű - a korábbi, átlagosan 0,044 helyett 0,039-es lambda értékű – hőszigetelő anyagokat részesítjük előnyben magastetők hőszigetelése esetén.

KI ECOSE uveggyapot-webÉlen a környezetvédelemben

A Knauf Insulation a környezetvédelmi újítások terén úttörő szerepet játszott az elmúlt évtizedben: Európa szerte és Magyarországon is elsőként vezetett be olyan hőszigetelő anyagot, amelynek kötőanyaga teljesen formaldehid és fenol-mentes. A korábban használt kőolajbázisú vegyületek helyett, a Knauf Insulation öt éves kutató-fejlesztő munka eredményeképpen kidolgozta az ECOSE® technológiát, amely révén az üveg szigetelőanyagok szálai egy szerves, teljesen természetes anyaggal köthetők össze, így otthonaink belső levegője egészségesebbé válhat.

Vezető szerep az iparágban és az energiahatékonysági szemléletformálásban

NalamSzigetelnek kivitelezeA Knauf Insulation 10 éves hazai jelenlétének egyik legfontosabb állomása volt a Magyarországon és Európában is elsőként, valós körülmények között megvalósított, épület energiahatékonysági összehasonlító vizsgálat, a Nálam Szigetelnek program. Ennek eredményeként a gyártó jóvoltából teljeskörűen leszigetelt családi ház egy téli fűtési szezon alatt mindössze fele annyi fűtési célú energiát használt el az egyébként ugyanolyan műszaki tulajdonságokkal rendelkező szigeteletlen házhoz képest. A vizsgálat nem csak, hogy megkérdőjelezhetetlenül bebizonyította a hőszigetelő anyagokban rejlő energia-megtakarítási potenciált, de a nagyszabású akciót övező médiafigyelemnek köszönhetően a lakosság energiatudatosságának formálásában is mérföldkövet jelentett. A programról ugyanis a teljes hazai média mellett a Financial Times is beszámolt, a vállalat pedig az energiahatékonysági szemléletformálásban betöltött szerepe miatt elnyerte a tekintélyes Prizma díjat.

A lakossági szemléletformálás különösen nagy fontossággal bírt számunkra az eltelt 10 év alatt és a jövőben is tevékenységünk fókuszában marad, hiszen az energiahatékonyságra napjainkban egyre nagyobb figyelem terelődik. A fosszilis energiahordozók pazarlása ellen mi, lakosok a leghatékonyabban hőszigeteléssel védekezhetünk" - mondta Aszódy Tamás, a Knauf Insulation Kft. ügyvezető igazgatója. „Ráadásul miközben kevesebb üvegházhatást keltő CO2-t juttatunk a légkörbe és ez által jobban védjük a környezetet, számottevő összegeket is megtakaríthatunk"– tette hozzá a szakember.

Pár év múlva már fűteni is alig fogunk

A Knauf Insulation Magyarországon
A gyártó közvetlen képviselete, amelyet 2005-ben alapítottak, először belga és cseh üveggyapot importtal foglalkozott. A nemzetközi akvizíciók és a kőzetgyapot, üveggyapot és fagyapot üzletágak integrációja során a Heraklith Hungária Kft. vette fel a Knauf Insulation Kft nevet.
A német, máig családi tulajdonban lévő cég elsőként kínált hazánkban teljes vertikumú anyagválasztékot mind a kőzet-, mind az üveggyapot hőszigetelő anyagok piacán.

A Knauf Insulation 2005-ben vásárolta meg és azóta is folyamatosan fejleszti az alsónemesapáti fagyapot gyárat, amely egyike Európa három Knauf Insulation tulajdonú fagyapot gyárának, amelyek közül is a legköltséghatékonyabban működő egység, valamint az egyetlen olyan üzem, ahol koszorúszigetelési elemeket is gyárt a vállalat. A gyár 90%-ban exportra termel.

A költségoptimalizált energiahatékonysági szintek elérése érdekében, a vonatkozó uniós direktíva előírásainak megfelelően, 2015. január elsejétől Magyarországon is szigorúbb előírások léptek életbe az épületszerkezetek hőátbocsátási tényezőire (U-érték) vonatkozóan, vagyis épületeinknek jobban meg kell tartaniuk a meleget. 2018-tól az addig csak központi forrásból finanszírozott épületek mellett már a tisztán önerős építkezések és épületfelújítások esetében is az új hőátbocsátási értékeknek kell megfelelni.

A rendelet szerint 2020-tól már csak közel nulla energiaigényű házakat építhetünk, ez pedig mindössze néhány lépésre van a passzívházak korától. Ezt az állapotot azonban csak korszerű nyílászárókkal és épületgépészettel, valamint megfelelő vastagságú, minőségű szigetelőanyagok használatával lehet elérni. Mindezek fényében vállalatunk arra számít, hogy a törvényi szabályozások hatására és a szemléletformálásnak köszönhetően növekedni fog az energiahatékonyságot segítő termékek iránti kereslet a lakosság részéről" – tette hozzá Aszódy Tamás, aki szerint a szigetelőanyag piacának új és üde színfoltját a nagyvárosi zöldtetők jelentik majd a következő években, amelyek kellemesebbé teszik a beltéri klímát, csökkentik a városi hőszigethatást és nagyobb védelmet nyújtanak a záporok ellen.

 

További információ: www.knaufinsulation.hu

 

 

Eseménynaptár

április 2024
H K Sz Cs P Szo V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Keresés

banner kne 180 240

mehi-banner-media 120x240

Partnereink

EVOSZ-logo

measzlogo fb

 

 

logo rigips-w 

proidea-logo-fb

VarepitoPalyazat logo-web

 

 

bme logo-kicsi

 

Ybl-logo-kicsi

  mapasz-logo-web

 

zeosz-logo-webebsz logo 2

 

 

 HuGBC LOGO kicsi

 

TEGY-web

 Burkolattechnika-egyesulet-logo-web

 Hazicincer logo

    Kivet-logo-web

 

 

 

 

Construmalogo-web

  emsz-logo-web180

mti hirfelhasznalo

 

dimag logofinal-web

 
 
 observer logo-web