2024. április 27., szombat

UJ HONLAP BANNER 250 100

Fair 4471R-webA Messe Düsseldorf vállalatcsoport a 2015-ös üzleti évben is tovább tudott haladni a sikerpályán. A vállalat összesített árbevétele a vásárok rendezési gyakoriságának megfelelően kevesebb rendezvényt felvonultató évben mintegy 300 millió eurót ért el (az előző évi 412 millió eurót követően). 2016-ban ismét jelentős ugrás várható: a drupa és K vezető világvásárok évében a konszolidált árbevétel az előrejelzések szerint mintegy 400 millió euróra tehető.

A Messe Düsseldorf GmbH árbevétele 2015-ben mintegy két százalékkal haladja meg a tervezett értéket és 240 millió eurót tesz ki (az előző évi 348 millió eurót követően). A vállalat ebből 39 millió eurónyi árbevételt Németországon kívül ért el. A konszern operatív külföldi tevékenysége mintegy 93 millió eurót tesz ki (az előző évi 112 millió eurót követően).

Werner-M.Dornscheidt webNemzetközi vásárkínálatunk stratégiai fejlesztésével ma már az árbevételünk mintegy 30 százalékát Németországon kívül érjük el" - fejtette ki Werner M. Dornscheidt, a Messe Düsseldorf GmbH ügyvezető tanácsának elnöke.

A Messe Düsseldorf GmbH mintegy 26 millió eurónyi adózott eredménnyel számol (az előző évben ez az érték 51,1 millió euró volt). A 22 millió eurós egyszeri pozitív tétel a Veletrhy Brno a.s. értékesítéséből származik. Az egyszeri hatás figyelmen kívül hagyásával az eredmény 4 millió euró.

Az előző évhez viszonyítva csekélyebb éves eredmény elsősorban a vásárokban ritkább 2015-ös év kevesebb számú rendezvényében keresendő. „A következő üzleti évben – a rendezvényekben gazdag 2016-os üzleti évben – azzal számolunk, hogy az éves eredmény meghaladja az 50 millió eurót" – magyarázta Dornscheidt úr.

A rendezvények meggyőző kínálata alapozza meg a sikert

Az árbevétel legnagyobb részét az elsőrendű düsseldorfi rendezvények, a MEDICA, a ProWein, az A+A és a boot, valamint a fémipari vásárnégyes, a GIFA/METEC/ THERMPROCESS/NEWCAST adta. A konszern nemzetközi tevékenységében a CPM ren-dezvények és a moszkvai interplastica hozta a legtöbb árbevételt.

A düsseldorfi hazai pályán 30 rendezvényre került sor, amiből 18 volt saját és 12 partner- ill. vendégrendezvény. A düsseldorfi rendezvényeken mintegy 25.700 kiállító vállalat és 1,1 millió látogató vett részt, megerősítve a szakvásárok fontosságát a marketing eszköztárá-ban.

A vállalat saját rendezésű düsseldorfi rendezvényein a nemzetközi kiállítók aránya ismét szignifikánsan magas volt, átlagosan 69 százalékra emelkedett. „A rendezvényeinken mért nagyarányú nemzetközi részvétel és a döntéshozók egyre magasabb száma igazolja a düs-seldorfi vásárok világpiaci színvonalát" – magyarázta Dornscheidt úr. Egyes rendezvények, mint például a NEWCAST (85 százalékos nemzetközi részvétellel), a ProWein (84 százalékkal) és a MEDICA (78 százalék) látványosan bizonyítják ezt a tényt. A Németországon kívüli látogatók részaránya átlagosan 26 százalék volt, ami közel megegyezik az előző rendezvé-nyeken mértekkel. A legnagyobb arányt a NEWCAST tudta elkönyvelni 66, valamint a MEDICA 61 százalékos külföldi látogatottsággal.

91 saját rendezvény és társrészvétel Németországon kívül - Oroszország változatlanul fontos külpiaca a Messe Düsseldorf vásártársaságnak

A Messe Düsseldorf kedvezőnek látja külpiaci tevékenységének alakulását. 2015-ben mintegy 93 millió eurónyi árbevétel származott a Németországon kívüli tevékenységből, ebből a brnói leányvállalat 32, a moszkvai és szingapúri 7-7 millió euróval és az Igedo Company 10 millió euróval részesült. Németországon kívül összesen 91 saját rendezvényt és társrészvételt rendeztek (az előző évi 93-at követően). 2016-ban 97 saját és társrendezvényt terveznek Németországon kívül.

Kiemelt terület 2016-ban: a drupa és K vezető világvásárok minőségi továbbfejlesztése

2016 ismét fontos év lesz a Messe Düsseldorfnak a hazai vásárvárosban rendezett vezető világvásárok további fejlesztésében ill. újraszervezésében. A nyomdai és crossmedia megoldások vezető világvására, a 2016. május 31. - június 10. között rendezett drupa 2016 után hároméves rendezési gyakoriságra tér át és ezzel megfelel a digitális fejlődés miatt átalakuló ágazat igényeinek. Itt olyan új alkalmazások, megoldások és innovatív technológiák kerülnek előtérbe, mint a 3D nyomtatás, a nyomtatott elektronika vagy a funkcionális nyomtatás. Ebből következően átdolgozták és kibővítették a drupa nomenklatúráját, valamint új célcsoportokat szólítottak meg a termelő iparágak körében. A 2016-os rendezésű drupa szakvásárra ismét elkelt a vásárváros teljes területe. A világ legfontosabb gyártói jelezték részvételüket, a várakozások szerint nem kevesebb, mint hozzávetőlegesen 300.000 szakmai látogató mellett.

A 2016. október 19.-29. között rendezett K, a világ elsőszámú műanyag- és gumiipari szakvására még inkább elmélyíti a párbeszédet a kutatás és a gazdasági szereplők között, és ennek keretében a nagyobb számban megjelenő gazdasági szervezetekkel bővül a 2013-ban életre hívott Science Campus. A felsőoktatási intézmények, intézetek és kutatóhelyek bemutatóit egészíti ki az „Erőforrások hatékony felhasználása", az „Ipar 4.0", az „Új szerkezeti anyagok" és a „Könnyűszerkezetes gyártás" témakörök felkarolása. A „Plastics shape the future" különbemutató azt szemlélteti, hogy milyen fejlődési irányokat érhetünk tetten már ma is, és hogy milyen elképzeléseket lehet a jövőben megvalósítani.

A 2015-ös év fénypontjai

Kínában a csomagolási és feldolgozási szakvásárok kínálatát az új swop – Shanghai World of Packaging vásárnégyessel bővítették, egyúttal pedig az EuroShop leányvására is bemu-tatkozott Sanghajban C-Star néven. A Közel-Kelet és az Egyesült Arab Emírségek növekvő piacán fontos kereskedelmi és kapcsolatépítési platformként tudta megvetni a lábát Dubajban a Metal Middle East. Ezen kívül az interplastica vezető műanyagipari szakvásár Oroszországban Moszkva mellett az orosz nagyvárosban, Kazanyban is bemutatkozott.

A 2016-os év fénypontjai

Indiában az új FoodPex India szakvásár egészíti ki a Mumbai-ban sikerrel bevezetett Inter-national PackTech India és a drink techology vásárpárost. Ezen kívül bővül a ProWein vezető világvásárhoz kapcsolódó rendezvények kínálata is: a piacvezető düsseldorfi szakvásár 2013-as szakvásár sikeres kínai megjelenését követően 2016-ban Szingapúrban is megnyitja kapuit a ProWine Asia. A PUMP SUMMIT düsseldorfi szakmai konferencia leányrendez-vénye szintén megjelenik a tengerentúlon, így idén először rendezik a PUMP SUMMIT AMERICAS-t is Houston-ban.

Alakítjuk a jövőt: Messe Düsseldorf 2030

A nemzetközi rendezvénypiac alakulására összpontosítva a vásártársaság 2015-ben kezdte meg a „Messe Düsseldorf 2030" koncepció megvalósítását: „Ezzel még inkább előtérbe helyezzük a globális rendezvénykínálatunk bővítését és nemzetközi értékesítési tevékenységünk erősítését. Ezen kívül a düsseldorfi világmárkákat és ügyfeleink digitális kiszolgálását akarjuk továbbfejleszteni" – jelentette be Dornscheidt úr, majd így folytatta: „Aki a nemzetközi szakvásárok piacán sikeres akar lenni, annak le kell képeznie a világpiacon szereplő vállalatok technológiai innovációs ütemét és a helyi piacok sajátosságait" – fejtette ki Dornscheidt úr. A vásárigazgató ezt arra alapozza, hogy megnyissa a vállalatot a digitális korszak kihívásainak és változásainak. Ebbe a körbe tartozik kiemelten a digitális átalakulás.
A támogatásokról való lemondás és a növekedés alapozza meg a további beruházásokat

A visszafogottan pozitív éves eredmény megalapozza a jövőbeni beruházásokat, a globális rendezvényskála bővítését és ezzel a Messe Düsseldorf vezető nemzetközi szerepének hosszú távú megszilárdítását. „Változatlanul támogatások nélkül gazdálkodunk és saját erőből bővülünk" – hangsúlyozta Dornscheidt úr.

Az elmúlt évekhez hasonlóan az operatív cashflow túlnyomó részét a düsseldorfi vásárváros korszerűsítésére, valamint a világméretű vásárkínálat tartalmi és operatív továbbfejlesztésére fordítják. A vállalat a 2015 decemberéig a 19 vásárcsarnokból már tízet újonnan felépített vagy korszerűsített a vállalat. Három további csarnokon 2016-ban folytatódnak a munkák. Ezt kiegészítve a következő évek során lépésről lépésre bővítik a CCD Süd kongresszusi központot is. A Messe Düsseldorf 2030-ig tervezi befejezni a vásárváros megújítását. Az építési és átépítési munkák tervezett beruházási volumene összesen mintegy 636 millió euró. Valamennyi beruházást az eddigiekben és a jövőben is saját forrásból fedeznek.

 

További információ: www.messedusseldorf.com, www.bdexpo.hu

 

Forrás: BD Expo

 

 

Eseménynaptár

április 2024
H K Sz Cs P Szo V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Keresés

banner kne 180 240

mehi-banner-media 120x240

Partnereink

EVOSZ-logo

measzlogo fb

 

 

logo rigips-w 

proidea-logo-fb

VarepitoPalyazat logo-web

 

 

bme logo-kicsi

 

Ybl-logo-kicsi

  mapasz-logo-web

 

zeosz-logo-webebsz logo 2

 

 

 HuGBC LOGO kicsi

 

TEGY-web

 Burkolattechnika-egyesulet-logo-web

 Hazicincer logo

    Kivet-logo-web

 

 

 

 

Construmalogo-web

  emsz-logo-web180

mti hirfelhasznalo

 

dimag logofinal-web

 
 
 observer logo-web