2024. március 28., csütörtök

UJ HONLAP BANNER 250 100

graphisoft-logo-blackTeljes körű, élénk piaci érdeklődés tapasztalható a hazai építőipari digitalizációval kapcsolatban, ugyanis a korábbi évekhez képest a beruházói, kivitelező és ingatlanfejlesztői ágazatban is jelentősen megnőtt a kereslet a szoftveres megoldások iránt, derült ki többek között a GRAPHISOFT SE első féléves eredményközléséből. A piacvezető hazai építészszoftvercég első féléves magyarországi árbevétele 475 millió forint lett, ami 30 százalékkal több az előző évinél, emellettaz értékesítésen belül először jelentős – közel 10 százalékos - a beruházói és kivitelezői szoftvereladás aránya.

Kezd beérni a magyar központú GRAPHISOFT SE utóbbi években elindított termékbővítő stratégiája a magyar piacon is. Az építészszoftverek piacát egyszer már forradalmasította a GRAPHISOFT a 3D tervező program az ARCHICAD kifejlesztésével, két éve pedig létrehozta az építőipar teljes digitalizációját lehetővé tevő termékkínálatát. Ez azt jelenti, hogy a minden évben frissülő fő szoftver (ARCHICAD) mellett megjelentek a palettán a beruházók és kivitelezők, valamint az üzemeltetők számára kínált tervezői, folyamatszervezői és kivitelezés kontrollingtámogató szoftverek is.

A GRAPHISOFTelső féléves, 30%-os árbevétel-növekedése illeszkedik az utóbbi hat évre jellemző évi átlagos 40%-os növekedési dinamikába. A bevétel döntően még ma is a fő termék, az ARCHICAD építészszoftver értékesítéséből származik, amely piacvezető itthon, hiszen a magyar építészek mintegy 90%-a használja. Emiatt a GRAPHISOFT a hazai piacon a jövőbeli növekedést az új termékek bevezetésétől várja, amelyek komplex megoldásokat kínálnak az építőipar digitalizációjához. A vállalat idén a beruházói és kivitelezői szoftverek tanácsadási szolgáltatásával is bővíti tevékenységét. A nemzetközi piacon a BIM (Épületinformációs modell) szemlélet és szoftverek használata már erőteljes, miközben a magyar szereplők érdeklődése a lehetőségek iránt még friss.

Az első féléves üzleti sikerünknek kedvezett a hazai lakáspiaci boom, a CSOK-program keresletélénkítő hatása, valamint az, hogy az építőipari szereplők az EU-források két éven belüli elapadására előre tekintve fejlesztenek. Elkezdődött a szektor digitalizációja, ami az építőipari szereplőket itthon és a nemzetközi piacon egyarántversenyképessé teheti. Büszkék vagyunk arra, hogya BIM rendszerekben itthon mi vagyunk a legfelkészültebbek, mi tesszükelérhetővé a hazai szereplők számára a világszínvonalú szoftvereket és készek vagyunk nemzetközi tapasztalatainkat is átadni" - mondta Reicher Péter, a GRAPHISOFT Magyarországért felelős vezetője.

A GRAPHISOFT üzleti stratégiájának legújabb eleme a BIM-szoftverek teljeskörű bevezetése a piacra. A BIM elsajátítása, az építőipari digitalizáció több mint szoftvercsaládok értékesítése. A szektor teljes digitalizációja a legfejlettebb országokban honosodott meg elsőként, ami hatalmas versenyelőnyhöz juttatja a nemzetközi projektekben és nagyberuházásokban azon országok vállalatait. A BIM-rendszerek használata nemzetközi szinten egyre erősödik, már e szemlélettel fejlesztett szoftverek használata ajánlott, illetve kötelező bizonyos beruházási érték fölött a következő országokban: Egyesült Államok, Norvégia, Finnország és Egyesült Királyság. Ugyanakkor tavaly már kormányzati ajánlások indítottak el az előzőekhez hasonló folyamatot Nyugat-Európa több országában, Svédországban, a Nyugat-Balkán területein illetve Japánban.

A BIM-rendszerek világpiaca dinamikusan nő, a végfelhasználói költések alapján 2015-ben 3889 millió euró volt, de piaci prognózis alapján ez az összeg 2021-re elérheti a 7433 millió eurót.

A GRAPHISOFT SE a német Nemetschek Csoport tagja. A csoport 15 nemzetközileg ismert építőipari szoftvermárkát tömörít, amelyek termékeikkel és szolgáltatásaikkal a következő szakterületeken vannak jelen: tervezés, kivitelezés, üzemeltetés, valamint 3D modellezés és látványtervezés.

A magyar központú GRAPHISOFT az építészek támogatása mellett a kivitelezői és ingatlanfejlesztői folyamatok támogatását is lehetővé teszi. Stratégiai célja, hogy itthon ezen a területen is piacvezetővé váljon. Egyedi, speciális területekre szakosodott termékeket is kínál a vállalat, nemrég vezették be a magyar piacra a világvezető norvég kórháztervező szoftvert, a dRofus-t.

A Frankfurti Tőzsdén jegyzett Nemetschek Csoport 2018. első féléves árbevétele 216 millió euró volt, ami 11,4 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A csoport EBITDA eredménye 59 millió euró (14,1% növekedés) volt, az adózás előtti eredmény 48,3 millió euró, az egy részvényre jutó eredmény (EPS) 0,90 euró, amely 24,5%-os növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A csoport árbevételének legnagyobb része, közel 30 százaléka a német piacról származott (62,3 millió euró, 8,7% növekedés), az árbevétel következő 30-32 százalékát az európai és amerikai értékesítések adták, míg az ázsiai és egyéb országokban eladott termék- és szolgáltatási bevételek 8 százalékot hoztak a csoportnak.

A Nemetschek Csoport leggyorsabban fejlődő üzletágai az idén a tervező szoftverek mellett a kivitelezéstámogató termékek voltak. A Nemetschek csoport idei árbevételi terve: 447-457 millió euró és 25-27%-os EBITDA árrés elérése.

 

További információ: www.graphisoft.hu

 

 

Forrás: Mayweather-Miller Communications

 

 

Eseménynaptár

Március 2024
H K Sz Cs P Szo V
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Keresés

banner kne 180 240

mehi-banner-media 120x240

Partnereink

EVOSZ-logo

measzlogo fb

 

 

logo rigips-w 

proidea-logo-fb

VarepitoPalyazat logo-web

 

 

bme logo-kicsi

 

Ybl-logo-kicsi

  mapasz-logo-web

 

zeosz-logo-webebsz logo 2

 

 

 HuGBC LOGO kicsi

 

TEGY-web

 Burkolattechnika-egyesulet-logo-web

 Hazicincer logo

    Kivet-logo-web

 

 

 

 

Construmalogo-web

  emsz-logo-web180

mti hirfelhasznalo

 

dimag logofinal-web

 
 
 observer logo-web