A Bau 2013 a világ vezető kiállításává nőtte ki magát az elmúlt 50 évben. 2011-ben kiállítói és látogatói rekordot döntött.
Míg 1964-ben 300, addig 2011-ben már 2058 kiállító vett részt, melyből a külföldiek aránya 26 százalék volt. A mintegy 240 ezer látogatónak pedig 25 százaléka volt külföldi.
Magyarországról is közel ezer látogató érkezett a Bau-ra. A Bau 2013 programját bemutató Nina Nowatius projektreferens elmondta, hogy négy vezető téma köré csoportosítják a kiállítást:
- fenntartható építés
- többgenerációs építkezés
- energia 2.0 és
- városfejlesztés a 21. században.
A négy téma közül a fenntarthatóság továbbra is meghatározó szerepet kap.
A kiállítás részletes programja itt olvasható.
Új látogatóorientált témaelrendezéssel kívánják megkönnyíteni a látogatók számára a hatalmas kínálatban való tájékozódást.
A BAU kínálatát hagyományosan termékek és építési anyagok szerint csoportosították. Ez az eddig megszokott elrendezési elv a BAU 2013 kiállításon új szemponttal egészül ki: a BAU kiállítói a jövőben egy-egy adott témakörön belül is megtalálhatók lesznek. Így például az alumínium-, vagy kerámiarendszereket a "homlokzat" témakörhöz sorolják, az építési vegyi anyagok a "padlóburkolatok" témakörhöz kerülnek.
A megfelelő szimbólumokról felismerhető lesz, hogy melyik csarnokokban vannak kiállítva például azok a termékek, amelyek elsősorban a homlokzatokon fordulnak elő, illetve ott alkalmazzák őket.
"Nincs még egy vásár, mint a müncheni Bau, amelyen ennyi építész és mérnök venne részt " – mondta Nina Nowatius. A BAU a tervezők, építészek és mérnökök világszerte legfontosabb információs és kommunikációs fóruma.
A BAU 2011-en készült képek:
Az egyetlen hazai cég, amely részt vesz a 2013-as kiállításon az az 1997-ben alapított Masterplast csoport, amely a közép-kelet-európai régió egyik vezető építőanyag-gyártó és -forgalmazó vállalata. 13 országban rendelkezik leányvállalattal, 4 országban van saját gyártóbázisa (HU, RO, SRB, UA), 9 országban van jelen termékeivel nagykereskedőként.
A BAU 2013 kiállításon való részvételének három célja van:
- A magyar üvegszövetgyár bemutatása
- Masternet üvegszövet bevezetése a nyugat-európai piacra
- Partnerbővítés
MK