2024. április 28., vasárnap

UJ HONLAP BANNER 250 100

Idén 20 éves a legnagyobb magyar bútorforgalmazó vállalkozás, az RS Bútor, amely a még legalább két-három évig tartó válság ellen a kis lépések politikájával, költséghatékony módon, újabb áruházak megnyitásával, újabb munkahelyeket teremtve harcol. Az RS legújabb kínálatával a középosztály igényeinek kielégítését célozza meg.

Kiváló üzleti döntésnek, és nagyon jó üzenetnek bizonyult, hogy a most húsz éves RS Bútor 2011 márciusában, Budaörsön nyitotta meg ötödik, 12 ezer négyzetméteres áruházát.

 

A jól kiválasztott helyszínen lévő „új" RS áruházat szinte azonnal felkapták a vásárlók és már az első csonka évben közel egymilliárdos árbevételt könyvelhetett el. „Jövőképet nem lehet vizionálni, csak kis lépések politikájával haladhatunk előre. RS nélkül a multik már teljesen uralnák a hazai bútorpiacot. Az RS a válságból merít, mert kedvezőbb bérleti feltételekkel, alacsony működési költségének köszönhetően költséghatékonyan új áruházakat tud nyitni. A minden megjelenési és értékesítési helyszíntől megfosztott magyar gyártókat ma egyedül az RS képviseli. Ezt a gyártók értékelik" – fejtette ki Pólya Miklósaz RS Bútor alapítója.

 

A cég vezetése felismerte, hogy az embereknek most is vásárolnak, ám egyre inkább a minőségi terméket keresik. Az árérzékenység miatt továbbra is igény van az olcsó, divatos bútorokra is. Az RS a felső középosztály felé is nyitva, a választék és szolgáltatás minőségének fejlesztésével, a magasan kvalifikált rétegeket célzó új generáció programjával igyekszik a válság hatásait enyhíteni.

A válság miatt ma már szinte ugyanaz a vásárlói közeg keresi meg a multikat, mint az RS -t. Az RS jelenlegi kínálata és szolgáltatása nyilvánvalóan konkurenciája lehet ezeknek a cégeknek, miközben árfekvése jóval alacsonyabb. Azonos színvonalú termékek esetén az RS költséghatékonyabb működéséből adódóan, 30-40, de akár 50 százalékkal is alacsonyabb árszintet tud képviselni" – tette hozzá Pólya Miklós.

Az RS kereskedelmi módszerének fontos része, hogy az áru árát a gyártóval közösen alakítja ki. Az akciós hirdetésben megjelölt terméket is kizárólag a gyártóval egyeztetve reklámozza. Ennek eredményeként a meghirdetett áru nem a készlet erejéig, hanem az akció idejéig érhető el. Bármekkora legyen is a vevői igény, azt az RS a gyártóval egyeztetett beszállítói ütemezés szerint maradéktalanul teljesíti. Bizonyos termékeket a vevő saját igényeinek megfelelően rendelhet meg, amit az RS kéthetes határidőre és a megadott napra teljesít. Az árak minden áruházban egységesek. A kereskedelmi módszer része, hogy a teljesítés helyszíne nem kötődik az áruházhoz. Bár lehetőség volna bárhol, akár külföldön is áruházat nyitni, éppen a magyar igények sajátossága miatt az RS mindenekelőtt itthon szeretne sikeres lenni.

Pólya Miklós az RS-rendszer legfőbb előnyének a belföldi gyártókkal való szoros együttműködésre épített nagy magabiztossággal társuló felkészültséget és a tiszta üzleti szándékot tartja. Az RS Bútor a kilencvenes évek közepétől már több mint százharminc, száz százalékban magyar beszállítóval állt kapcsolatban, 90 – 95 százalékban magyar árut forgalmazva. A válság időszakában ez a szám száz alá visszaesett. Munkavállalóinak létszáma is csak az új áruházak megnyitásával volt tartható, amit a jövőben további 40-50 fővel szeretne növelni. A bútorszakma aranykorának öt évvel ezelőtti végéig az RS évi több mint tízezer darabos bútorforgalmával és több milliárdos árbevételével a legerősebb magyarországi bútorforgalmazó cégek egyike lett. A válság időszakában forgalma esett, melynek egyik oka, hogy a hazai bútorgyártás nem tudott versenyezni az akár 30-50 %-kal olcsóbb külföldi, főként lengyel gyártók termékeivel. A csökkenő magyar gyártási kapacitás miatt ekkor számos magyar bútort forgalmazó üzlet bezárt. A tradicionálisan magyar gyártókra építkező RS óriási erőfeszítéseket tett, a hazai termékek piaci megjelenésének erősítésére.

Öt évvel ezelőtt Pólya Miklós, a magyar bútorgyártók összefogásával elősegítette a Magyar Innovációs Központ Zrt.-t (MBIK) létrejöttét. Céljuk, forrást találni a magyarországi gyártók budapesti forgalmazási lehetőségének támogatására, megmentve ezzel több ezer vidéki munkahelyet. A kezdeményezés azonban magára maradt. A magyar bútorgyártóknak jelenleg csak az RS Áruházakban való beszállítói jelenlét biztosítja a túlélést.

Nagyon pesszimista vagyok a magyar bútorkereskedők magyarországi pozícióját illetően. Hazai bútorok forgalmazására a magyar állam semmiféle segítséget nem adhat, hiszen az ellenkezne az európai normákkal. A mindegy 3000 munkavállalót foglalkoztató vidéki bútor gyártók érdekeinek képviseletében az MBIK teljesen magára maradt. Az RS már szinte teljes anyagi erőforrását feláldozta. Ez a fajta kereskedelem a készletfinanszírozáshoz megfelelő hitelt sem kap, mert a bankok a bútorpiac helyzetét annyira negatívnak minősítik, hogy semmiféle hitelt nem helyeznek ki" – mondta el Pólya Miklós.

A válság mellett a bútorpiacnak hihetetlen károkat okozott egyes tisztességtelen üzletpolitikát követő piaci szereplők éveken keresztül folytatott – akár hetven százalékos - végkiárusítási kampánya. A budapesti kiskereskedelmi üzletek kétharmada ennek a piaci magatartásnak köszönhetően zárt be. További nehézséget jelent, hogy a multinacionális bútoráruházak kínálatába csak a legnagyobb hazai gyártók kerülhettek be és tapasztalat szerint magyar gyártású bútor csak szórványosan, szinte a külföldi áru árkonkurenciájaként kaphatott helyet. A nehézségek ellenére az RS Áruházak a vidéki magyar bútorgyártás jövőjét jelentik.

Forrás: RS

Eseménynaptár

április 2024
H K Sz Cs P Szo V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Keresés

banner kne 180 240

mehi-banner-media 120x240

Partnereink

EVOSZ-logo

measzlogo fb

 

 

logo rigips-w 

proidea-logo-fb

VarepitoPalyazat logo-web

 

 

bme logo-kicsi

 

Ybl-logo-kicsi

  mapasz-logo-web

 

zeosz-logo-webebsz logo 2

 

 

 HuGBC LOGO kicsi

 

TEGY-web

 Burkolattechnika-egyesulet-logo-web

 Hazicincer logo

    Kivet-logo-web

 

 

 

 

Construmalogo-web

  emsz-logo-web180

mti hirfelhasznalo

 

dimag logofinal-web

 
 
 observer logo-web