A járműgyártók Allison automata váltóval szerelt járművekkel jelentkeznek a Németországban megrendezésre kerülő bauma kiállításon. Az Allison Transmission (A4 épület, 304. stand) globális megoldásokat ad a legszélsőségesebb körülmények esetére is.
Április közepén közel félmillió ember érkezik Münchenbe, hogy megismerje az építőipari és bányászati gépek legfrissebb fejlesztéseit a bauma 2013 kiállításon. Az ipartelepek vezetői a megnövelt teljesítménybe és a nagyobb hatékonyságba fektetnek összegeket, hogy legyőzzék az egyre meredekebb lejtőket, a veszélyes talaj- és könyörtelen hőmérsékleti viszonyokat, és az Allison sebességváltókat választják, hogy a legnehezebb rakományokat is elszállíthassák a legmagasabb hegycsúcsokra vagy éppen mélyen a föld felszíne alá.
Az Allison Transmission a közepes- és nagy teherbírású, haszongépjárművekben és amerikai katonai járművekben, valamint hibrid-meghajtású buszokban alkalmazott automata sebességváltók legnagyobb gyártója. Az Allison váltókat széles körben használják, többek között közúti tehergépjárművekben (pl. az árufuvarozásban, hulladékgyűjtő járművekben, építőipari gépekben, valamint a katasztrófa-védelemben), buszokban (pl. iskolai-, városi- és távolsági buszok), lakókocsikhoz, terepjárókhoz és egyéb berendezésekhez (elsősorban az energia-szektorban és bányászati gépekhez), valamint katonai járművekben(gumikerekes és lánctalpas alkalmazásokhoz).
A Randon Vehicles-től – Brazilia legnagyobb infrastruktúrális projektjének fő támogatójától – kezdve a Zijin Bányászati Vállalatig, mely Kína legnagyobb arany kitermelője, sok ismert gyártó alkalmaz építőipari és bányászati járműveihez Allison sebességváltókat.
A német C.A.T. Építőipari Kft. – mely az olaj- és gázipar részére, a világ minden tájára szállít speciális berendezéseket – menedzsere, Volker Hein elmondása szerint a leghidegebb szibériai hidegben működtetik a gépeket, amikor a hőmérséklet akár -40°C alá is esik. „Szinte nincsen olyan kihívás, mellyel egy Allison ne tudna megbirkózni. Ezért használjuk őket már több mint 20 éve. Az Allison váltókat mindig felkészítik arra, hogy a legjobb eredményt hozzák."
Valery Arestov, a TechStroyGaz vezető mérnöke is egyetért ezzel. 2004 óta üzemeltet a TechStroyGaz 24-tonnás Scania R114C (6x6) billenős teherautókat a Yamal-Nenets Autonóm Körzetben, ami állandóan fagyos talajáról és vizenyős útjairól ismert. Az itt dolgozó járművek egyikét Allison automata sebességváltóval szerelték fel; a félmillió kilométeres használathoz érkezve sem a 6-sebességes Allison Seria 4000 váltó, sem a jármű esetében nem volt szükség az időszakos vizsgálatokon túli karbantartásra.
Fullasztó nyaraival, a hőséggel, mely a gépekben az alkatrészek hőmérsékletét akár 70°C fölé is emelheti, Ausztrália távoli vadonja egy másik a lehető legkeményebb környezeti körülmények között. Mégis, egy-egy Steiger Tiger vontató, melyeket Allison Seria 6000 sebességváltóval szereltek fel, már több mint 50 000 órát dolgozott meghibásodás vagy nagyobb késés nélkül az Arumpo Bentonite bányában. Hozzávetőleg 3000 kilométerre nyugatra, az Action Mining Services fejlesztési menedzsere, Barry Cook véleménye szerint az ő Hinos gépei, melyeket ugyancsak Allison automata sebességváltó hajt, tökéletesek az ország bármely részén működő, nagy kihívást jelentő bányákban. „Az Allison automata sebességváltók olyan előnyös tulajdonságokkal bírnak a bányászati környezetben, hogy ideális választást jelentenek az általunk forgalmazott járművekben."
Az Allison váltóval működő teherautók 1000 méteres mélységben dolgoznak Észak-Svédország vasércbányáiban és Kék Níluson lévő Nagy Etióp Reneszánsz Gát építésén magas termelékenységgel és nagyon megbízhatóan, a terepviszonyoktól és a működési feltételektől függetlenül.
Az Allison stand (A4 épület, 304. stand) valamint az Allison sebességváltóval felszerelt járművek megtekinthetők a bauma 2013 alatt. Egyebek között a Mercedes-Benz a Zetros 1833 típusú járművét állítja ki, egy 4x4-es földalatti bányagépet (B3-B4 épület, 11 és 13-as standok), a Bell mutatja be az új B25E és B30E jelű nyerges billenős teherautóját (B4 épület, 108. stand), melyeket Allison Seria 3000 automata váltóval szereltek fel. A TEREX a TR400 és TR60-as modelleket állítja ki (F7 épület, 710.stand), a Perlini pedig a földmozgató DP705 billenős autót mutatja be (B4 épület, 109. stand). Az Iveco standján (B5 épület, 205/306 stand) a látogatók megtekinthetik az új, nemrég bemutatott Astra HHD9 modellt – a korábban sikeres HHD8-as utódját -, amelybe az Allison 4700R váltóját szerelték.
Bővebb információ az Allisonról a www.allisontransmission.com címen érhető el.
Forrás: Alarcón & Harris