Megjelent a közbeszerzési kiírás (59. Közbeszerzési Értesítő - 8114/2013) a székesfehérvári vasúti csomópont pályainfrastruktúrájának átépítésére.
A munka a Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti vasútvonal felújításához kapcsolódik, ebből a Tárnok és Székesfehérvár közötti pályaszakasz már elkészült, a Tárnok és Kelenföld közötti rész átépítése pedig folyamatban van.
A parlament döntésének megfelelően mostantól akár 32 fős osztályokat is indíthatnak az iskolák, ugyanakkor a nagyobb létszámnak akadályt szabhat a helyhiány. Az épületek bővítéséhez az északi országokban nagy népszerűségnek örvendő könnyűszerkezetes falrendszer lehet a legkézenfekvőbb megoldás költség- és energia-hatékonyság, valamint gyorsaság szempontjából is.
A Klebelsberg Kuno Általános Iskola és Gimnázium emeletráépítéséhez a Lindab Construline falvázrendszert alkalmazták a szakemberek.
A Verbatim bejelentette, hogy nagy teljesítményű LED-izzói immár a világhírű fertődi Esterházy-kastélyban is megtalálhatóak. Az új világítási technológiára való átállás jelentősen lecsökkenti a kastély energiafelhasználását és az ehhez kapcsolódó költségeket. A lépés ugyanakkor a látogatás élményére is pozitív hatással van illetve a rendkívül értékes műalkotásokat is megvédi.
Évi 80 000 látogatójával a fertődi Esterházy-kastély Európa egyik legnagyobb és legszebb barokk épülete. Egy átfogó felújításnak köszönhetően az Esterházy Fényes Miklós által a tizennyolcadik században építtetett ikonikus kastély újra régi fényében ragyog.
Elhelyezték szerdán a Semmelweis Egyetem (SE) központi betegellátó épületének alapkövét Budapesten, a VIII. kerületben. A Korányi-projekt nevű beruházás során egy húszezer négyzetméteres, hétszintes épület építése kezdődik el.
Az építkezést és eszközbeszerzést is magában foglaló 12 milliárd forintos, java részben európai uniós forrásból megvalósuló beruházással a tervek szerint jövő nyárra végeznek.
Szél Ágoston rektor köszöntőjében úgy fogalmazott, a beruházás hiányt pótol, elmaradása károkat okozott volna.
A tervezett út Miskolcot észak-északkelet irányban kerüli meg, folytatódva az M30 autópálya megépült csomópontjából a Miskolc Zsigmondi utca csomópontjáig. Az építési szakaszon az M30 autópálya irányát csomópont nélkül folytatva négy földút csomóponttal, majd egy kétnyílású híddal a Sajó folyón át a szirmabesenyői csomópontba ér, innen majd egy egyenes szakasszal csatlakozik a Zsigmondi útba.
Az új út 2x1 sávon épül meg 5 844 m hosszúságban. A szakasz tartalmaz egy 2x52 m nyílású Sajó-hidat és egy csomópontot autópálya felüljáróval, valamint 4 db földút csatlakozást is.
További cikkeink...
- 2013-ban is épülnek a NagyCsaládiHázak
- Épül a DHL-központ a repülőtéri Business Parkban
- Elindultak a Habitat önkéntes építkezései Vác környékén
- 2015 év végére teljesen átépül a békéscsabai vasútállomáson
- Egy balatonfenyvesi lakóház nyerte a Creaton Tetőszépségversenyt
- 268 milliárd forint kórházak, szakrendelők fejlesztésére
- 2015. I. félév végére gyorsforgalmi úttá válik a Győr - Csorna közötti szakasz
- Az Építész Stúdió tervezheti a Széll Kálmán tér megújítását
- Inkubátorházat építenek háromszázmillió forintból Várpalotán
- Megjelent az M30-26. sz. főút Miskolc északi elkerülő II. ütem tervezésére, engedélyezésére és kivitelezésére szóló közbeszerzési kiírás