A munkaterület átadásával megkezdődött a Budapest és Esztergom közötti 53 kilométeres vasúti vonalszakasz átfogó korszerűsítése az Új Széchenyi Terv forrásaiból.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által elsőként megindított beruházásban a Piliscsaba – Esztergom vonalszakaszon, mintegy 33 kilométeren újítják fel a vasúti pályát 2013 nyaráig. Pilisvörösvár és Piliscsaba között két kilométer hosszban a vonatok megállás nélküli kikerülését lehetővé tevő kétvágányú szakasz épül a jövő év végéig. A mintegy 20 milliárd forintos fejlesztéssel a vonatok tíz perccel gyorsabban tehetik meg a Pilisvörösvár és Esztergom közötti utat.
A Magyar Urbanisztikai Társaság és az ICOMOS Köztér-megújítási Nívódíját idén a szolnoki Tiszai hajósok tere és a komáromi Szabadság tér nyert el. Elismerő oklevélben részesült Nagykőrös városközpontja és Rákosmentes kerületközpontja. A díjakat a százhalombattai Hild János konferencián adták át.
A Északi Vasúti Duna-híd – Esztergom vasútvonal utolsó elemeként az Északi Vasúti Duna-híd – Pilisvörösvár vonalszakasz kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljáráson is eredményt hirdetett a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A fejlesztés keretében 29 km-en újítják fel a vasúti pályát, valamint második vágány is épül Aquincum megállóhely és Pilisvörösvár állomás között.
A Északi Vasúti Duna-híd – Pilisvörösvár vonalszakasz korszerűsítése beruházás során 29 km-en újítjuk fel a vasúti pályát, valamint második vágány is épül Aquincum megállóhely és Pilisvörösvár állomás között! A fejlesztés keretében 34 váltót cserélünk le, 2 közúti felüljárót és 2 közúti aluljárót, valamint egy gyalogos felüljárót építünk.