2024. május 18., szombat

UJ HONLAP BANNER 250 100

Daf-logoKözel 35 százalékos részesedéssel továbbra is megőrizte első helyét a DAF Magyarországon a nehézkategóriás tehergépkocsik piacán, valamint a középkategóriában is jelentősen erősödött. A Hungarotruck Kft. ezzel párhuzamosan rekord mennyiségű munkaórát számlázott ki ügyfeleinek, az igényeket követve pedig folyamatosan növeli szervizkapacitását. Az idei évre is hasonlóan kedvezőek a kilátások.

Pais József, a DAF Hungary Kft. ügyvezető igazgatója büszkén számolt be arról, hogy 2013-at immár sorozatban ötödik éve piacvezető helyen zárta a DAF hazánkban a 16 tonna feletti össztömegű tehergépkocsik piacán. A magyar piac Európában szinte egyedülállóan elérte a válság előtti csúcsméretet, ugyanis 4500 új nehéz-teherautót helyeztek forgalomba.

Ebből 1580 DAF emblémát viselt, ami mintegy 35 százalékos részesedést jelent. Szintén fontos eredmény, hogy a holland márka a 6-16 tonna össztömegű tehergépkocsik szegmensében jelentős erősödést mutatva 9,5 százalékos piacrészt ért el, ami azt igazolja, hogy sikeresek voltak a DAF Hungary e téren tett lépései.

Mivel a vállalat az új tehergépkocsik mintegy 80 százalékát beszámítással értékesíti, a tavalyi forgalomhoz körülbelül 1300 használt teherautó értékesítése társult. A Hungarotruck Kft. budapesti telephelye továbbra is kiemelt használtjármű-központnak számít a hálózatban, hiszen innen kerülnek Kelet-Európa más piacaira is a használt gépkocsik, ezért tervben van a telephely kibővítése. Jelenleg a fiatal, néhány éves, Euro 5-ös járművek iránt mutatkozik a legnagyobb kereslet, ám igazából tavasztól várható felfutás ezen a téren.

A szolgáltatásokat illetően pedig említést érdemel, hogy 2013-ban már az új DAF járművek közel 40 százaléka javítási és karbantartási szerződéssel került forgalomba. Az idei évre vonatkozó célkitűzés az 50 százalékos részarány elérése.

DAF-PAIS-kicsiHabár a tavalyi év második felében már jó néhány Euro 6-os XF forgalomba került Magyarországon, a kiváló darabszámokat elsősorban az Euro 5-ös modellek iránti nagy kereslet, ennek részeként az üzemeltetők előrehozott beszerzései eredményezték. Ezért korábban arra számítottunk, hogy 2014-ben jelentősebben visszaesik majd az értékesítés volumene, de az elmúlt hónapok rendelésállománya alapján ettől nem kell tartanunk. Már most számottevő igény mutatkozik az Euro 6-os járműveink iránt. Az idei évre célunk továbbra is megőrizni a piacvezető helyet. Stratégiailag pedig a fülke-alvázas modellek, főként az LF és a CF típusok eladásainak élénkítése az egyik legfontosabb feladatunk, ugyanis itt látunk még jelentősebb növekedési lehetőséget." – nyilatkozta Pais József, a DAF Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

Nemzetközi szinten is hasonlóan jól teljesített tavaly a DAF. Európában folytatódott a tíz éve tartó előretörés, így 15,8-ről 16,2 százalékra nőtt a márka piaci részesedése, miközben a nyerges vontatók szegmensében már évek óta piacvezető a holland gyártó. Az idei célkitűzés fenntartani az éves szinten fél százalékpont körüli növekedést. Ennek elérésében európai szinten is kulcsfontosságú stratégiai terület a fülke-alvázas tehergépkocsik eladásainak erősítése. Ezért az idei év első felében a DAF minden eddiginél szélesebb, változatosabb fülke-alvázas modellkínálatot vezet be a piacra az új Euro 6-os család részeként. Bizakodásra ad okot, hogy az ügyfelek Európa-szerte rendkívül elégedettek az Euro 6-os DAF teherautókkal, amelyek a tapasztalatok szerint még a gyártó ígéreténél is kedvezőbb üzemanyag-fogyasztással dolgoznak, jelentősebb műszaki problémák pedig nem merültek fel.

Ugyanakkor ősszel megnyílt a DAF vadonatúj brazil gyára, ezzel a márka megvetette a lábát immár Dél-Amerikában is, ahol gyors fejlődésre számíthat. Ez a globális részesedést befolyásolja majd kedvezően.

A DAF legjelentősebb magyarországi márkaszervize, a Hungarotruck Kft. is igen elismerésre méltó eredményeket ért el 2013-ban. Az értékesített alkatrészek forgalma megközelítette a kétmilliárd forintot, ami 15 százalékos növekedést jelent a megelőző esztendőhöz képest. Ebben nagy szerepet játszott, hogy tavaly három helyett már öt mozgó vevőszolgálati értékesítő munkatárs látogatta folyamatosan az ügyfeleket, ezért idén további két fővel bővül ez a csapat.

DAF-Lazar-kicsiSzintén fontos mérföldkő, hogy tavaly 60 ezer munkaórát számlázott ki a Hungarotruck, ami rekordot jelent a cég történelmében. Ez a szerviz egyre nagyobb kihasználtságát jelenti, ezért az ügyfelek továbbra is rugalmas és gyors kiszolgálása érdekében folyamatban van a kapacitás kibővítése. Ehhez három fővel már gyarapodott a műhelyben dolgozók létszáma, hamarosan pedig 2,5 műszakos munkarendre áll át a szerviz. Ennek értelmében öt munkatárs 17-01 óra között dolgozik majd. A megnövekedett forgalommal lépést tartva pedig egy új munkafelvevővel is bővült a szakembergárda.

A javítási és karbantartási szerződések részarányának növekedése a szerviz forgalma szempontjából éppúgy előnyös, mint az ügyfelek számára. Az üzemeltetők ugyanis ezáltal eredeti alkatrészekkel szakszerűen végzett szervizelésben részesülnek kedvező átalánydíjért. Sőt, a négy különböző szintű csomag közül a teljes körű szerződés a nemzetközi mentést, illetve javítást is magában foglalja, így elkerülhetők a váratlan, nagy tételű kiadások." – tette hozzá Lázár Csaba, a Hungarotruck Kft. szervizvezetője.

Forrás: DAF

 

Eseménynaptár

Május 2024
H K Sz Cs P Szo V
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Keresés

banner kne 180 240

mehi-banner-media 120x240

Partnereink

EVOSZ-logo

measzlogo fb

 

 

logo rigips-w 

proidea-logo-fb

VarepitoPalyazat logo-web

 

 

bme logo-kicsi

 

Ybl-logo-kicsi

  mapasz-logo-web

 

zeosz-logo-webebsz logo 2

 

 

 HuGBC LOGO kicsi

 

TEGY-web

 Burkolattechnika-egyesulet-logo-web

 Hazicincer logo

    Kivet-logo-web

 

 

 

 

Construmalogo-web

  emsz-logo-web180

mti hirfelhasznalo

 

dimag logofinal-web

 
 
 observer logo-web