Stratégiai szerepet szán a jövőben saját márkás termékeinek a magyar piacon a Praktiker. A korábbiak helyét a már meglévő Budget és újként a Praktiker, mint saját márka veszi át. A döntés célja a racionalizálás és a Praktiker márka erősítése.
A Praktiker piackutatásai szerint az utóbbi 2-3 évben egyre nagyobb hangsúlyt kaptak a kereskedelmi márkák a barkács és lakberendezési szektorban, s ez a trend folytatódni fog a következő időszakban is.
A vásárlók elsősorban a költséghatékonyság és a szélesedő saját márkás kínálat miatt választják a jó ár-érték aránnyal rendelkező termékeket. A Praktiker az új igényekre válaszul újradefiniálja saját márkáit a magyar piacon: megerősíti a Budgetet, illetve piacra vezeti a Praktiker márkát.
A Praktiker a jövőben növelni kívánja a saját márkás termékek arányát az árukészletében és a vállalati stratégiában, valamint hangsúlyosabb szerepet szán a marketingkommunikációban is számukra A Budget és a Praktiker, mint kereskedelmi márka szakaszosan egyre több termékkörben fog megjelenni, így az elektromos gépek, a szerszámok, az autós kiegészítők, a kerti bútorok, a lámpák, a háztartási kisgépek, öntözéstechnikai termékek és a bútorok kínálatában.
A Budget, mint saját márka minőségi követelményei Németországban lettek meghatározva, így Magyarországon a kiegyensúlyozott, megbízható minőség mellett egy nagyon kedvező árkategóriát jelentenek bármely termékcsoport esetén. A közép-felső kategóriás termékek saját márkája a Praktiker lesz, ami a kitűnő ár-érték arány védjegyként fog funkcionálni.
A Praktiker saját márkás termékei az áruházi kihelyezések során hangsúlyosan jelennek meg az adott osztályon.
Forrás: KRQ