Kedd este 20.00 órától a kivitelező, a rendőrséggel és a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-vel megkezdte a forgalom átterelését az elkészült bal betonpályára. A Hegyeshalom felé tartó forgalmat több hullámban, 15-20 perces teljes pályazár mellett rendőri és közutas felvezetésével terelték át az új pályára. A teljes körű átterelés a kora hajnali órákra fejeződöttbe. A bal pálya forgalomba helyezését követően megkezdődik a leromlott állapotú, nyomvályús jobb pálya korszerűsítése az M7 csomópontig.
Az átterelést követően a törökbálinti, bevásárlóközpont csomópontját újra megnyitják, így szerda reggeltől ismét használható lesz. Az épülő TÓPARK-i kihajtót lezárják, ez azonban nem okoz korlátozást az átadott új bal pályán. A hétvégi FORMA 1 futamra a fővárosba érkező autósok így már szélesebb sávokon, biztonságosabban haladhatnak.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg az M0-s autóút M1-es és M7-es autópálya közötti 2,7 km hosszú szakaszának bővítése. A fejlesztés keretében a bal pálya kiépítésével 2x3 sávot és egy leálló sávot alakítunk ki, így a kivitelezés befejezésével 2015 őszétől az autósok az M3-as irányába 3 forgalmi sáv+leálló sávot, illetve Győr irányba szintén 3 forgalmi+leállósávot használhatnak.
Az M1-M7 közötti fejlesztés 85% uniós és 15% hazai forrás felhasználásával valósul meg, a BETONÚTÉPÍTŐ Zrt. kivitelezésében nettó 6.074.631.044 forint értékben.
Forrás: NIF