Beérkezett az importőrhöz az olasz VF Venieri legújabb fejlesztésű, kompakt kategóriába szánt gépe, a Venieriana becenévre hallgató 3,1 tonnás derékcsuklós homlokrakodó.
A nóvumtól sokat várnak a fejlesztők, az alacsony tömeg és a kis méretek ellenére meggyőző teljesítmény, komoly emelőképesség és rendkívüli gyorsaság jellemzik. Ezek a tulajdonságok fontosak a térburkoló, kertépítő, kommunális hibaelhárító és egyéb, szűk munkaterületen dolgozó vállalkozásoknak, akiktől a gyártó komoly érdeklődésre számít.
A Veniariana újdonságai
- VZPK-rendszerű homlokrakodó geometria: a saját fejlesztésű kinematika az elérhető maximális felszakító erő mellett tökéletesen párhuzamos emelést biztosít a teljes tartományban.
- Tárcsafék: kompakt méretei ellenére tárcsafék rendszerű üzemi fékkel látták el a gépet, ami eddig csak a nagy homlokrakodókra volt jellemző.
- 360°-os 3D kilátás: a széles, jól átgondolt kabin teljes körkilátást nyújt a gépkezelő számára, amivel magabiztos és biztonságos munkavégzést biztosít a munkaterületen.
- LED lámpák: a legfejlettebb LED technológiának köszönhetően maximális megvilágítás mellett minimális fogyasztás biztosított.
- Perfekt stabilitás: a talajegyenetlenségek követését középső csap körül elforduló hátsó tengellyel oldották meg, ez eddig a nagy kategóriás homlokrakodók kiváltsága volt.
- Hátsó eszközcsatoló: homlokrakodóknál újdonság a hátsó hidraulikus és elektromos kiépítés, mellyel vontatott munkaeszközök működtethetők.
Főbb adatok
Dízelmotor
4 hengeres, direkt befecskendezésű, vízhűtéses STAGE IIIA dízelmotor
Típus Yanmar 4TN V88
Max. teljesítmény 36 kW/50 LE
Lökettérfogat 2190 cm3
Hajtásrendszer
Hidrosztatikus hajtás automatikus teljesítményszabályzással, zárt hidraulikus körbe épített változtatható térfogatáramú szivattyúval és hidromotorral. Két előre-/hátrameneti fokozat a multifunkciós joystickról vezérelve
1. sebességfokozat Előre: 0-8 km/h
Hátra: 0-8 km/h
2. sebességfokozat Előre: 0-40 km/h
Hátra: 0-40 km/h
Hidak
Az állandó 4WD hajtásláncú homlokrakodónál a nyomatékot a kimondottan nehéz igénybevételre méretezett hidak viszik át bolygóműves keréklehajtásokon keresztül. A mellső híd mereven a vázhoz rögzített, a hátsó híd 24°-ig oszcilláló a középső csap körül. Egy központi hajtóműből kardánhajtással direkt módon hajtott az első és a hátsó híd. Az első híd automatikusan záródó differenciálművel szerelt (hátsó hídon opcionális).
Gumiméret
12,0–15,5 Solideal SKS 140 ipari gumi peremvédővel
Kormányzás
Szervokormányzás, a kormányhidraulika „Load sensing" terhelésérzékelő rendszerrel és elsőbbségi szeleppel rendelkezik, kiváló manőverező képességet biztosítva a gépnek.
Aláfordulás max. 80°
Belső fordulási sugár 3130 mm
Külső fordulási sugár 5500 mm
Kanálél külső fordulási sugár 6050 mm
Hidraulika rendszer
3 szekciós moduláris vezérlőszeleppel, kétirányú hidraulikus munkahengerekkel, hidraulika olajhűtővel. A hidraulika folyadék szűrése a visszafolyó ágba épített teljes áramú szűrővel történik.
Max. térfogatáram 58 l/perc
Emelő munkahenger 65×635 mm
Kanálbillentő munkahenger 85×320 mm
Munkajellemzők
Standard kanáltérfogat 0,5 m3
Standard kanálszélesség 1500 mm
Statikus teherbírás egyenes derékkal 2300 kg
Teherbírás 45° alákormányzás mellett 1850 kg
Teherbírás max. magasságnál 2170 kg
Emelőmagasság csapnál mérve 2960 mm
Vágóél max. magassága lebillentve 42° 2290 mm
Kinyúlás lebillentve 660 mm
Felszakító erő 3840 kg
Méretek és tömeg
Max. szállítási hossz 4300 mm
Max. szállítási szélesség 1500 mm
Max. magasság 2250 mm
Tengelytáv 1750 mm
Hasmagasság 345 mm
Standard üzemi tömeg 3100 kg
Max. megengedett tömeg 3600 kg
Avant Optidrive™ – megújult hidrosztatikus hajtásrendszer az Avant 700-as derékcsuklós eszközhordozóknálA kategóriájában világelső Avant derékcsuklós rakodóinak hajtásrendszere változtatható térfogatáramú szivattyúból, 4 db hajtó hidromotorból és jó néhány szelepből áll, melyeket hidraulika tömlők és csatlakozó elemek kötnek össze. Az ilyen hidraulikus hajtásrendszerekben a nagy sebességgel áramló hidraulikaolaj a rendszer elemein (tömlők, csatlakozók, hidromotorok és szelepek) áthaladva felmelegszik, az így generálódó hulladékhő elvezetésére a motor teljesítményéből kell „pocsékolni". Ez magasabb üzemanyag-fogyasztást is okoz, és csökkenti a munkafeladat elvégzéséhez rendelkezésre álló motorerőt. Az Avant megújított hajtásrendszerében a hidraulikatömlők és -csatlakozók számát radikálisan csökkentették és optimalizálták, innen kapta a rendszer az Optidrive™ nevet. Az új Optidrive™ rendszer alapvető előnyei
Az AVANT és VF Venieri magyar képviselője a VERBIS Kft. (www.verbis.hu). Az első Optidrive™ hajtásrendszerrel szerelt AVANT 700-as és a VF1.63C gépek ezekben a hetekben érkeznek be az importőrhöz a VERBIS Kft.- hez, melynek munkatársai szívesen állnak rendelkezésre további információkkal, árajánlattal, finanszírozási konstrukciókkal stb. A gépek megtekinthetők és kipróbálhatók a cég telephelyén (1151 Budapest, Mélyfúró u. 2/E.). |