A Nemzeti Infrstruktúra Fejlesztő Zrt. a Balaton déli part vasútvonal rekonstrukciójának első szakaszában korszerűsíti és átépíti a Lepsény állomás - Szántód-Kőröshegy állomás közötti szakaszt.
A fejlesztés keretében a vasúti pálya teljes egészében megújul, így 2015 nyarától a jelenlegi 80 km/h, illetve jelentős hosszban 60 km/h óra helyett 100 km/h-s sebességgel fognak közlekedni a vonatok e két állomás között.
Új közbeszerzési eljárást hirdetett a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) a Nagykanizsát elkerülő 61-es főút befejezésére, miután a korábbi kivitelezővel szerződést bontott.
A NIF honlapján közölte: január végén megszüntette a kivitelezői szerződést az Euroaszfalt Kft.-vel, de elhúzódott a szerződés műszaki és pénzügyi teljesítésének elszámolása. Ennek befejeztével, június 3-án "a közös megegyezéssel történő szerződésbontásról szóló megállapodás megszületett", az Euroaszfalt Kft. a múlt héten visszaadta a munkaterületet a NIF-nek.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közzétette az M86-os gyorsforgalmi út 7,5 kilométer hosszú, első ütemének kivitelezésére szóló nyílt közbeszerzést - a felhívás az EU hivatalos lapjának mellékleteként megjelenő TED-en jelent meg.
A Szeleste és Hegyfalu közötti kétszer kétsávos gyorsforgalmi út kivitelezésére június 20-ig lehet ajánlatot tenni. A beruházás a KÖZOP keretében, uniós finanszírozással valósul meg.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a 88. sz. főút Sárvár elkerülő szakaszának végszelvényétől, a 86. sz főút Vát elkerülő szakaszán épülő új csomópontig terjedő 6,3 km hosszú szakaszon 11,5 tonnás burkolaterősítés kapcsán kiviteli munkálatokra szóló közbeszerzési eljárást írt ki.
A projekt tartalmaz 2 db vasbeton kerethíd felújítást a Kőris-patakon, valamint 2,2 km hosszan kétirányú főúttal párhuzamos kerékpárút létesítést is Sárvártól a 8458 j. Bögöti bekötő út között. A NIF Zrt. a beruházásoknál kiemelten figyel a környezetvédelmi szempontokra, 216 db. fát és 489 db. cserjét telepít.
Az uniós társfinanszírozásban megvalósuló közlekedési infrastruktúrafejlesztések tapasztalatairól egyeztettek a visegrádi és kohéziós országok (V4+7) szakminisztériumainak képviselői 2013. április 25-én, a lengyelországi Wieliczkában. Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár a magyar V4-elnökség tervezett közlekedési programját mutatta be a cseh, lengyel és szlovák társtárcák vezetőinek 2013. április 24-én, Krakkóban.
A V4+7 miniszteri találkozón Völner Pál elmondta: Magyarország az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Program mintegy 1800 milliárd forintos keretét több mint 90 százalékban lekötötte. 836 milliárd forintot már ki is fizettek a nyertes pályázóknak. A közlekedési fejlesztések megvalósításában komoly probléma, hogy a projektek előkészítési ideje a kötelező hatásvizsgálatok és engedélyeztetések miatt hosszan elhúzódhat.
További cikkeink...
- Megkezdődtek az átépítési munkálatok a nyírszőlősi Érpatak – főcsatorna hídon
- 2013 őszén megkezdődik a 33. sz. főút korszerűsítése
- Még idén nyáron elkezdődik a miskolci elkerülő építése
- Az úttörő talajstabilizációs technológia magyar bevetésre kész
- A rekord mennyiségű csapadék jelentősen hátráltatja a kivitelezés alatt álló út- és vasútépítések ütemét
- Kerékpárút épül Nagyvárad és Berettyóújfalu között
- KSH: 43,1 %-kal nőtt az egyéb építmények építésére vonatkozó szerződéskötések száma
- Víznyomás ellen szigetelt vasbeton-szerkezetek a Penetron® rendszerrel
- Ajánlati felhívás a kecskeméti északi elkerülő út építésére
- 150 milliárd forint értékben indulnak infrastruktúra fejlesztések