A Kalocsa és Paks térségében tervezett új Duna-híd, az M60-as gyorsforgalmi út Pécs és Barcs (országhatár) közötti szakasza, valamint az Esztergom és az M1-es autópálya közötti közúti kapcsolat megvalósítási, műszaki terveire írt ki közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. – a tenderek a november 3-i, 2015/124 számú Közbeszerzési Értesítőben (K. É. - 21756/2015 és K. É. - 21768/2015) jelentek meg.
Az új Duna-híd hossza 1060 méter lesz. A támaszok száma 12 darab, a legnagyobb nyílás pedig 220 méter lesz. A Kalocsa és Paks térségében tervezett hídra – valamint a kapcsolódó közlekedési infrastruktúra fejlesztésére – kiírt megvalósítási tender keretében el kell készíteni a Natura 2000 hatásbecslési dokumentációt, a környezetvédelmi hatástanulmányt, valamint az engedélyezési- és a tendertervet is.
Az M60-as gyorsforgalmi út Pécs–Barcs (országhatár) közötti szakaszának a megvalósíthatósági tanulmánya kiegészül a környezeti hatástanulmány kidolgozásával, valamint a környezetvédelmi engedély megszerzésével. A 2 × 2 sávos gyorsforgalmi út hossza mintegy 70 kilométer, a tervezési sebessége pedig óránként 130 kilométer.
Az Esztergom és az M1-es autópálya közúti kapcsolat fejlesztése címet viselő beruházás kapcsán műszaki tanulmánytervet, megvalósíthatósági tanulmányt és környezeti hatástanulmányt kell készíteni. Az új út az 1-es számú főút és a 1101. jelű út herceghalmi csomópontjának körforgalmú csomóponttá történő átépítésével indul majd.
Forrás: MTI