Eredményes évet zárt az egy évvel ezelőtt, 2011. február 23-án alakult Első Magyar Építőanyag-és Burkolatkereskedők Hálózat (MÉBKER). Az építőanyag- és burkolatkereskedőket tömörítő klaszter jellegű szerveződés az építőipart sújtó recesszió ellensúlyozására jött létre.
Célja, hogy a hálózat tagjai közös marketingtevékenység és menedzsmentképzések révén növeljék forgalmukat, valamint hatékonyságukat, és erősítsék piaci jelenlétüket. Az első évben elért eredmények biztatóak.
„A válság hatására átalakult az építőanyag-piac. Nemcsak a kereslet esett vissza, megváltoztak a vásárlási szokások, megfontoltabbak lettek a vevők, csökkent a kosárérték, hosszabb lett a vásárlási döntés folyamata, tovább romló fizetési morál mellett. Felismertük, hogy a megoldás a marketingkommunikáció erősítése és a menedzsmentképességek javítása, melyet összefogva valósíthatunk meg hatékonyan" – világította meg az összefogás létrejöttének okait Markovich Béla, a MÉBKER alapítója, a Mapei Kft ügyvezetője.
A múlt évben négy közös kampányt szerveztek a hálózat tagjai. Ezek eredményei, valamint a tagok visszajelzése alapján sikeresnek értékelték a MÉBKER első évét, melyet alátámaszt, hogy a 38 tagkereskedővel létrejött hálózat egy év alatt 68 tagúvá bővült, összesen 117 boltot tömörítve.
Az idei program összeállítását megelőzte egy felméréssel összeállított problématérkép, mely rávilágított, hogy a kereskedések gondjai változatlanok. A legnagyobb problémát továbbra is a kevés a vevő, az egyre nehezebben elnyerhető nagyobb projektek, valamint a romló fizetési morál jelenti. Emellett jelentős az igény az internetes megjelenés erősítésére, mely nagyobb hangsúlyt kap a MÉBKER 2012-es programjában.